Więcej buspasów i trampasów w Łodzi
Po wakacjach pojawiąsię nowe buspasy i trampasy, aby pasażerowie bez opóźnień podróżowali po Łodziautobusami i tramwajami.
Obecnie w Łodzi mamyprawie 9 km buspasów oraz 12,5 km pasów autobusowo-tramwajowych. Tego typurozwiązania usprawniają przejazd komunikacji miejskiej i integrują różne środkimiejskiego transportu. Dlatego dalej chcemy usprawniać transport zbiorowy,wytyczając prawie 5 km nowych rozwiązań dla transportu zbiorowego –informuje Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju UMŁ.
Zakończono już prace nad projektami nowych organizacjiruchu, czekamy na akceptację zmian i jesteśmy gotowi do wprowadzania nowychułatwień. Pierwsze usprawnienia dla transportu zbiorowego pojawią się tuż powakacjach.
Po szczegółowychanalizach rozkładów jazdy poszczególnych linii, określiliśmy miejsca na trasachautobusów i tramwajów, które powodują opóźnienia – informuje MaciejSobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. Rozmawialiśmy również z kierowcami MPK, którzy wskazywali miejscapowodujące opóźnienia – dodaje.
Każde nawet krótkie opóźnienie wpływa na realizację rozkładujazdy i przejazd na całej trasie. Dlatego, aby zapewnić pasażerom szybszyprzejazd, zgodny z rozkładem jazdy, Łódź chce wprowadzić szereg rozwiązań dlaautobusów i tramwajów. Nowe buspasy pojawią się na:
Aleksandrowskiej od Traktorowej do przystanku przyBielicowej oraz dodatkowy lewoskręt dla autobusów z Aleksandrowskiej wTraktorową w kierunku Rojnej;
Traktorowej od Nektarowej do Rąbieńskiej;
Unii Lubelskiej od Srebrzyńskiej do Konstantynowskiej;
Legionów przy skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka, wraz ze zmianątrasy autobusów, aby ominąć powodujący opóźnienia odcinek na Zielonej przyLegionów;
Politechniki przy skrzyżowaniu z ul. Radwańską;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tuwima pomiędzy Sienkiewicza, a Piotrkowską;
Uniwersyteckiej przed rondem Solidarności;
Palki przed rondem Solidarności, oraz do skrzyżowania z ul.Wojska Polskiego;
Julianowskiej w kierunku Zgierskiej i na Pojezierskiej przyZgierskiej;
oraz na Limanowskiego między Zgierską i Zachodnią.
Natomiast tramwaje płynnie przejadą po ul. Limanowskiego,gdzie powstanie trampas – czyli wydzielona z jezdni powierzchnia przeznaczonawyłącznie dla MPK. Takie rozwiązaniezastosowane będzie również na Kilińskiego między Abramowskiego, a Tylną, orazna Piotrkowskiej od Żwirki do Mickiewicza i na Gdańskiej przed Zieloną.
Ponadto na ul. Zielonej, Narutowicza i Legionów, gdzie jużdziś są drogi przeznaczone dla komunikacji miejskiej, wprowadzone zostanąograniczenia w ruchu na okres całego dnia. Natomiast na Narutowicza odRadiostacji do Kopcińskiego wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdówciężarowych, które ze względu na swoją szerokość blokują przejazd tramwajom.
„