Wiceminister odpowiedzialny za transport publiczny odchodzi z MI
Premier Mateusz Morawiecki w czwartek podpisał rezygnację Marka Chodkiewicza z funkcji wiceministra infrastruktury – poinformował szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, powołany zostanie nowy wiceminister, który będzie odpowiadał za sprawy prowadzone przez Chodkiewicza.
-„Przychodzi taki czas, kiedy się podejmuje ważne wyzwania. Ale też i przychodzi taki czas, kiedy lekarze mówią: +zajmij się sobą+. I ten czas niestety nadszedł. W związku z powyższym podjąłem decyzję zrezygnowania z pełnienia tak ważnej funkcji” – powiedział w czwartek na konferencji prasowej Chodkiewicz.
W środę – 7 marca – rzecznik MI Szymon Huptyś przekazał PAP, że Chodkiewicz przechodzi na emeryturę.
-„Pan minister podjął decyzję, która nie do końca zależała też od niego. (…) Mam świadomość tego, że nie można dalece ryzykować i stawiać pracę ponad swoje zdrowie i życie. Przyjmuję z przykrością tą decyzję” – powiedział Adamczyk. Szef resortu podziękował Chodkiewiczowi za jego pracę.
Adamczyk przekazał, że premier w czwartek podpisał decyzję o odwołaniu Chodkiewicza z pełnionej przez niego funkcji, „na osobistą prośbę” odchodzącego.
Pytany, kto przejmie obowiązki po Chodkiewiczu, Adamczyk poinformował, że zostanie powołany nowy wiceminister. „Kiedy zostanie on powołany, przedstawimy wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego m.in. za sprawy, które do tej pory prowadził minister Chodkiewicz” – powiedział.
Sejmowy incydent
Adamczyk odniósł się do środowej publikacji portalu, że jego dymisja ma związek z ustawą dot. zmian w systemie badań technicznych pojazdów, którą Chodkiewicz „forsował w Sejmie”.
-„Bardzo krzywdzące są informacje o ministrze Chodkiewiczu, że ma to związek z projektem ustawy o badaniu technicznym pojazdów. One są bardzo krzywdzące i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością” – zapewnił Adamczyk.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W połowie grudnia ub.r. w Sejmie odbywało się trzecie czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przygotowanego przez resort infrastruktury. W jego trakcie posłowie przegłosowali wszystkie poprawki do projektu, zostało tylko głosowanie całości. Prezes PiS Jarosław Kaczyński złożył podczas głosowań wniosek o zdjęcie z porządku obrad tego projektu. Marszałek Sejmu Marek Kuchciński, po zasięgnięciu opinii Konwentu Seniorów, zdecydował o skreśleniu go z porządku obrad.
Infrastrukturalna kariera
Marek Chodkiewicz objął stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa 4 października 2017 r. Odpowiadał m.in. za drogi i transport drogowy. Po reorganizacji w styczniu 2018 roku przeszedł na analogiczne stanowisko w Ministerstwie Infrastruktury.
Chodkiewicz uczestniczył m.in. w pracach nad rozwiązaniami dotyczącymi waloryzacji kontraktów infrastrukturalnych, korygujących wzrost cen materiałów i robocizny na rynku. Zgodnie z propozycjami, waloryzacja kontraktów może wynieść do 5 proc. wartości kontraktu, w rozliczeniu comiesięcznym.
Przed powołaniem na funkcję podsekretarza stanu w resorcie infrastruktury, Marek Chodkiewicz pracował jako dyrektor Biura Realizacji Inwestycji Majątkowych w PKN Orlen (od 2016 r.). Odpowiadał tam m.in. za budowę 2 elektrowni gazowo-parowych. W latach 2007-2016 pełnił funkcję Dyrektora Generalnego Najwyższej Izby Kontroli.
W latach 2006-2007 był zastępcą szefa Służby Wywiadu Wojskowego. W latach 1999-2001 był dyrektorem Gospodarstwa Pomocniczego w KPRM. W latach 1994-1997 pracował jako zastępca dyrektora biura kontroli Telewizji Polskiej. Był także związany z firmami budowlanymi i prowadził własną działalność gospodarczą. (PAP)
„