Warszawski ZTM kupił elektryki. Ruszyły na miasto

infotrans
29.10.2018 16:20

Zarząd TransportuMiejskiego w Warszawie kupił trzy auta elektryczne. Samochody będąwykorzystywane w codziennej pracy.

Pojazdy Renault ZOE są wykorzystywane w codziennychobowiązkach przez pracowników różnych działów ZTM i pomagają w zapewnieniusprawnego funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego. Największą zaletąsamochodów elektrycznych jest możliwość przemieszczania się po mieście bezemitowania do atmosfery spalin oraz hałasu. Elektryczne Renault, dziękizastosowaniu akumulatora trakcyjnego Z.E. 40 oraz układu hamulcowegoodzyskującego energię elektryczną mają duży zasięg, wynoszący około 300kilometrów.

Samochody elektryczne doskonale sprawdzają się w codziennejpracy ZTM, który jako organizator transportu publicznego w stolicy premiuje uprzewoźników ekologiczny tabor czyli autobusy elektryczne, hybrydowe, gazowe.Wybór samochodów elektrycznych na pojazdy służbowe jest naturalną konsekwencjąnaszych działań na rzecz czystego powietrza w mieście.

Nie są to pierwsze działania ZTM, wspierająceelektromobilność. Z punktów ładowania samochodów elektrycznych korzystać możnaod grudnia 2017 r. na parkingu Parkuj i Jedź Metro Młociny I przy ul. J.Kasprowicza 145. Są tam cztery takie stanowiska, w tym jedno dostosowane dlapotrzeb osób niepełnosprawnych. Wprzyszłości punktów ładowania będzie więcej. Zarząd Transportu Miejskiegouruchomi 14 stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Rozstrzygnięty został przetarg, podczas którego wybranofirmę, która zaprojektuje, wykona, dostarczy i uruchomi systemy ładowaniapojazdów zeroemisyjnych na dziewięciu parkingach Parkuj i Jedź. Ładowarkizostaną zamontowane pod koniec 2019 r. na parkingach P+R: Anin SKM, Połczyńska,Ursus – Niedźwiadek, Metro Ursynów, Wawer SKM, Metro Wilanowska, Al. Krakowska,Metro Marymont i Metro Stokłosy. Każda ze stacji ładowania będzie urządzeniemumożliwiającym jednoczesną obsługę dwóch samochodów osobowych o napędzieelektrycznym, przy wykorzystaniu punktów ładowania o mocy 22 kW każdy. Kierowcyobsługiwać je będą za pomocą paneli dotykowych.

W połowie grudnia 2017 roku warszawscy radni przyjęli nowyregulamin parkingów P+R. Wprowadził on m.in. Kartę Eko dla użytkownikówpojazdów elektrycznych (pozwalającą na pozostawianie aut o tym napędzie naparkingach Parkuj i Jedź również na noc) oraz możliwość ich bezpłatnegodoładowania.