Warszawa: Stołeczny odcinek drogi nr 8 jako trasa ekspresowa
17 września br. rozpoczęła się modernizacja drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła „Modlińska”do węzła „Piłsudskiego”w Markach. W uroczystości wmurowania aktu erekcyjnego w miejscu przyszłego węzła „Modlińska”, rozpoczynającej I etap przebudowy drogi krajowej nr 8, uczestniczyli: Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk, Wicewojewoda Mazowiecki Dariusz Piątek oraz przedstawiciele władz samorządowych i GDDKiA, m.in. szef warszawskiego oddziału Wojciech Dąbrowski. W swoim wystąpieniu Minister Cezary Grabarczyk podkreślił, iż przebudowa drogi krajowej nr 8 w Warszawie, oprócz budowy obwodnic: Mińska Mazowieckiego, Mszczonowa, Serocka, Żyrardowa i budowy dróg ekspresowych S-2 i S-79, jest szóstą wielką inwestycją w infrastrukturę drogową na Mazowszu, która rozpoczęła się w ostatnich dwóch miesiącach. Droga krajowa nr 8 zostanie zmodernizowana do parametrów drogi ekspresowej (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu). Długość przebudowywanej trasy wynosi 7,1 km. Kontrakt zawarty z firmą: J&P –AVAX S.A., o wartości 869 mln zł, zostanie wykonany do 11.04.2012 roku. W ramach inwestycji zostaną wykonane:
·5 węzłów drogowych (Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego, Ikea, Piłsudskiego);
·sieć dróg zbiorczo-rozprowadzających;
·ciągi piesze i rowerowe;
·przepusty drogowe;
·przebudowa sieci telekomunikacyjnych, sieci energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej;
·budowa urządzeń odwadniających;
·budowa urządzeń ochrony środowiska:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– ekranów pionowych o wys. 4,0-8,0 m (na długości ok. 6,5 km);
– ekranów zagiętych o wys. 5,0-8,0 m (na długości ok. 3,3 km) – od węzła Marywilska do ul. Św. Wincentego;
– ekranów półtunelowych o wys. ok. 5 m (na długości ok. 2,5 km), od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska;
– środków ochrony wód powierzchniowych i podziemnych (rowów trawiastych, separatorów);
– pasów zieleni;
– budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego