Warszawa: Przetarg na portal głosowy

infotrans
12.01.2012 09:32

Zarząd Transportu Miejskiego 27 grudnia 2011 roku ogłosił przetarg nieograniczony na świadczenie usługi portalu głosowego w okresie 1 marca 2012 roku-30 listopada 2013 roku. Zgodnie ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia, firma przystępująca do przetargu powinna dysponować systemem, który m.in.:
– rozpoznaje mowę polską,
– umożliwia uzyskanie informacji nt. rozkładu jazdy wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie, taryfy przewozowej ZTM, aktualności ZTM,
– rozpoznaje 5 tys. nazw przystanków, 300 linii komunikacji miejskiej, godziny i daty,
– jest w stanie obsłużyć do 60 tys. połączeń telefonicznych miesięcznie.
10 stycznia nastąpiło otwarcie ofert zgłoszonych w postępowaniu przetargowym. Kolejne kroki to wybór najkorzystniejszej oferty oraz, w przypadku spełnienia warunków określonych w ogłoszeniu, podpisanie umowy. Portal głosowy został uruchomiony przez ZTM w 2008 roku. System umożliwia uzyskanie informacji bez konieczności kontaktu z konsultantem. Dzwoniąc na infolinię ZTM (czynną całą dobę), pod nr tel. (22) 194-84, osoby korzystające z komunikacji miejskiej mogą uzyskać informacje dotyczące: rozkładów jazdy, tras i połączeń, taryfy przewozowej, ulg biletowych oraz aktualności. Istnieje również możliwość zgłoszenia skargi na kierowców i kontrolerów. W 2011 roku liczba połączeń obsłużonych przez portal głosowy zamknęła się w liczbie blisko 286 tys. Najwięcej informacji –średnio ok. 37 proc. –dotyczyło rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. Na drugim miejscu znalazły się ulgi biletowe (średnio 5 proc.), a na kolejnych taryfa przewozowa (średnio 4,6 proc.) i aktualności ZTM (średnio 0,4 proc.).