Warszawa P&R Metro Stokłosy i Ursus-Niedźwiadek zapraszają
Parking P+R Metro Stokłosy został otwarty po rozbudowie. Na czterech poziomach można tu teraz zostawić prawie 400 samochodów i 20 rowerów. Zmotoryzowani nie powinni już mieć problemów z zaparkowaniem swojego pojazdu w tej części Ursynowa. Dodatkowo od początku kwietnia do końca sierpnia mieszkańcy Ursusa mogą, na podstawie ważnego biletu, przez całą dobę korzystać z parkingu P+R Ursus-Niedźwiadek. Parking P+R Metro Stokłosy został otwarty po rozbudowie. Na czterech poziomach można tu teraz zostawić prawie 400 samochodów i 20 rowerów. Zmotoryzowani nie powinni już mieć problemów z zaparkowaniem swojego pojazdu w tej części Ursynowa. – To nasz czternasty obiekt w ramach systemu „Parkuj i Jedź”. Wcześniej parking na Stokłosach miał 100 miejsc dla samochodów, był bardzo popularny i codziennie wszystkie miejsca były zajęte. Teraz ma cztery poziomy i cztery razy więcej miejsc dla samochodów. Już niebawem będzie na nim funkcjonował bezobsługowy system pobierania opłat. Koszt rozbudowy obiektu wyniósł ponad 16,5 mln zł. A inwestycję współfinansowała Unia Europejska w kwocie ponad 12 mln zł. –powiedział Jacek Wojciechowicz –zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – Na tym nowoczesnym węźle przesiadkowym z zadaszoną pętlą autobusową, mogą w przyszłości kończyć swoje trasy linie autobusowe obsługujące Ursynów, linie międzydzielnicowe i lokalne linie obsługujące „zielony Ursynów”–dodaje Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Węzeł będzie miał znaczenie przy obsłudze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, zlokalizowanej na wschodzie dzielnicy i wpłynie na poprawę obsługi komunikacyjnej obszaru Służewca biurowego.ZTM przeprowadził już ankiety wśród pasażerów linii przejeżdżających przez ten obszar. Obecnie trwają analizy układu tras w rejonie Mokotowa i Ursynowa, które potwierdzają zasadność uruchomienia dodatkowej pętli w rejonie stacji metra Stokłosy. Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na pozostałych parkingach Park&Ride, działających jako stałe, bezobsługowego systemu pobierania opłat. Nowa infrastruktura pozwoli dokładniej sprawdzić czy kierowcy pozostawiający samochody posiadają zwalniający z opłaty bilet komunikacji miejskiej i umożliwi zdalną obsługę parkingów. Koszt inwestycji to ok. 9,6 mln złotych.Parking P+R Stokłosy jest 14. obiektem działającym w ramach systemu „Parkuj i Jedź”. 12 z nich zostało wybudowanych przez miasto, a dwa wydzielono na istniejących obiektach zewnętrznych: P+R Stadion Narodowy i P+R Metro Imielin. Siedem parkingów jest wielopoziomowych a siedem – naziemnych. Na wszystkich parkingach, wliczając rozbudowany obiekt Metro Stokłosy, znajduje się łącznie 4218 miejsc. Średnie zapełnienie parkingów w dzień roboczy wynosi ponad 70 proc., a tych zlokalizowanych w pobliżu linii metra dochodzi do 100 proc.Dodatkowo od początku kwietnia do końca sierpnia mieszkańcy Ursusa mogą, na podstawie ważnego biletu, przez całą dobę korzystać z parkingu P+R Ursus-Niedźwiadek. ZTM, na wniosek władz dzielnicy, przedłużył akcję promocyjną II etapu budowy parkingów „Parkuj i Jedź”. Celem akcji jest zwiększenie ilości parkujących samochodów poprzez przedstawienie korzyści, jakie stwarza system P+R dla potencjalnych użytkowników. W ramach działań promocyjnych została między innymi wydłużona do 24h doba parkingowa. Projekt „Budowa parkingów strategicznych „Parkuj i Jedź”(Park&Ride) –II etap”jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.