Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa podsumowuje bezpłatną komunikacje dla uczniów

infotrans
27.11.2017 11:59

Karty ucznia ma jużblisko 90 proc. uprawnionych, w domowych portfelach pojawiły się dodatkoweoszczędności a z komunikacji miejskiej korzysta więcej pasażerów. Niespełnatrzy miesiące temu w stolicy wprowadzono bezpłatne przejazdy dla uczniów szkółpodstawowych i gimnazjów.

– Na tym rozwiązaniu korzystamy wszyscy. Uczniowie nie musząjuż kasować, a rodzice kupować biletów i odwozić swoich pociech. Co oznaczaoszczędności dla domowych budżetów w wysokości od 660 do ponad tysiąca złotychrocznie na jedno dziecko i mniej aut na stołecznych ulicach. Wydaliśmy jużrekordową liczbę ponad 142 tys. kart czyli ma je już 90 proc. uprawnionych. Coważne – rośnie liczba pasażerów a najmłodsi przekonują się do zaletwarszawskiego transportu publicznego – mówi Renata Kaznowska, zastępcaPrezydenta m.st. Warszawy.

– Bardzo się cieszę, że dzięki wprowadzeniu bezpłatnejkomunikacji miejskiej dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów jeszcze więcejdzieci dojeżdża na zajęcia autobusami, tramwajami, metrem czy koleją – mówiKatarzyna Strzegowska, dyrektor Pionu Finansowego Zarządu TransportuMiejskiego. – To jest ważne również dlatego, że kształtuje dobre nawykikomunikacyjne już od najmłodszych lat. Dzieci, które poznają zalety komunikacjimiejskiej, gdy dorosną również będą naszymi pasażerami. Warto dodać, że odczerwca przybyło nam ponad 70 tys. pasażerów, którzy wyrobili kartę miejską poraz pierwszy. Można przypuszczać, że są wśród nich także rodzice, którzywcześniej podwozili swoje pociechy samochodami a teraz przesiedli się dokomunikacji miejskiej.

Przypomnijmy. Bezpłatne przejazdy – od 1 września 2017 r. -przysługują uczniom warszawskich szkół podstawowych i gimnazjów, publicznych iniepublicznych oraz uczniom mieszkającym w Warszawie i uczącym się w innychplacówkach oświatowych, zlokalizowanych poza granicami stolicy.

Uprawnienie jest wgrywane na cały okres pobytu dziecka wszkole (nie dłuższy niż 4 lata) i obowiązuje na obszarze 1. i 2. strefy.Uchwała o zmianie systemu ulg i przyznaniu prawa do bezpłatnych przejazdówuczniom szkół podstawowych i gimnazjów została podjęta przez Radę m.st.Warszawy 6 kwietnia br.

Wydano już 142 tys. Kart ucznia. Najwięcej – 1131 – trafiłodo uczniów Szkoły Podstawowej nr 340 im. prof. Bogusława Molskiego naUrsynowie, 934 do uczniów Szkoły Podstawowej nr 52 im. Macieja AleksegoDawidowskiego „Alka” na Targówku. 915 kart otrzymali uczniowie SzkołyPodstawowej Nr 31 im. kard. Stefana Wyszyńskiego na Białołęce a 720 karttrafiło do uczniów Szkoły Podstawowej nr 65 im. Władysława Orkana na Żoliborzu.

Ratusz informuje, że komunikacja miejska pełni kluczową rolęw systemie transportowym stolicy i jest najchętniej wybieranym przez warszawiakówśrodkiem transportu – autobusy, pociągi,metro i tramwaje przewożą ponad 1,1 mld pasażerów rocznie.

Mieszkańcy podróżują dziś bezpiecznie, szybko i wkomfortowych warunkach. W ciągu ostatnich jedenastu lat na stołeczne ulice itory wyjechało 311 nowych tramwajów (w tym 281 niskopodłogowych), 1077niskopodłogowych autobusów (w tym 4 hybrydy, 20 elektryków i 35 autobusówgazowych), 35 pociągów metra Inspiro i 28 nowoczesnych pociągów SKM. Obecniewszystkie linie autobusowe są obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe,sukcesywnie rośnie również liczba niskopodłogowych tramwajów. A miasto planujejuż kolejne zakupy – 800 autobusów, 45 pociągów metra, 21 pociągów SKM oraz 213tramwajów.