Warszawa kontynuuje inwestycje w solarne wiaty
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na dostawę kolejnych wiat przystankowych.
Zadaniem zwycięskiej firmy będzie również wykonanie dla wskazanych wiat przyłączy elektroenergetycznych lub instalacji fotowoltaicznych, a także przygotowanie i przekazanie zatwierdzonej i uzgodnionej dokumentacji projektowej, technicznej i powykonawczej.
Termin wykonania zamówienia dla każdej części wynosi do 34 tygodni od dnia podpisania umowy.
Dwie części
Wiaty przystankowe stanowią element spójnej polityki komunikacyjnej i w związku z tym ich kolorystyka, kształt, podstawowe parametry oraz poziom wyposażenia nie mogą odbiegać od wyglądu zbliżonego lub równoważnego do wiat, które były posadowione w ostatnich latach na terenie m. st. Warszawy sklasyfikowanych przez ZTM w dwóch typach: seryjnym i konserwatorskim. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza może zostać wezwany do złożenia rysunku technicznego, szkicu poglądowego, rzutu wiaty, celem potwierdzenia spełnienia przez zaoferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego.
Dodajmy, że zamówienie zostało podzielone na dwie części:
- część A: 14 wiat,
- część B: 1 wiata.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Typ seryjnY
Wiaty powinny skutecznie chronić pasażerów przed opadami atmosferycznymi (deszcz, śnieg), przed nadmiernym nagrzewaniem przez słońce i przed wiatrem, zapewniając jednocześnie warunki do przewietrzania oraz odpływu wody opadowej. Sposób odprowadzania wody musi eliminować możliwość ochlapywania pasażerów spływającą z dachu wodą oraz powstawania zastoin wody pod wiatami. Elementy użyte do konstrukcji wiat nie mogą posiadać ostrych, niezabezpieczonych powłokami malarskimi lub otulinami z tworzyw sztucznych krawędzi, które mogłyby spowodować uszkodzenie ciała ludzkiego lub zniszczenie, zabrudzenie odzieży pasażerów. Forma wiat musi zapewniać oczekującym pasażerom dobrą widoczność nadjeżdżających pojazdów. Wiaty powinny być trwałe, odporne na wandalizm i łatwe do utrzymania w czystości, włączając możliwość czyszczenia ciśnieniowego.
Konstrukcja nośna wszystkich wiat powinna być szkieletowa i wykonana z aluminium za wyjątkiem niezbędnych elementów stalowych dla wiat półwspornikowych i wspornikowych. Wiaty powinny być wyposażone w instalacje fotowoltaiczne wraz ze wszystkimi niezbędnymi komponentami elektrycznymi. Konstrukcja wiat powinna umożliwić przeprowadzenie instalacji elektrycznych dla rozprowadzenia energii służącej do podświetlenia gablot informacyjnych i ewentualnych gablot reklamowych. Konstrukcja w górnej strefie galerii powinna być „pełna”, tzn. nie powinno być przerw pomiędzy ścianami, a dachem wiaty. Dopuszczalne są przerwy technologiczne wynikające z wymiarów gabloty.
Wiaty powinny posiadać możliwość zainstalowania w ściance bocznej dwustronnej, podświetlanej gabloty reklamowej typu City Light, przewidzianej do ekspozycji plakatów. Wiaty mają być również wyposażone w ławkę, stanowiącą integralną część konstrukcji wiat. Ławka powinna zostać zamontowana na całej długości wiaty poza miejscem usytuowania gabloty informacyjnej.
Oświetlenie wiaty będzie zrealizowane z zastosowaniem solarnego źródła zasilania. Panele fotowoltaiczne, elementy sterujące oraz zestaw akumulatorów powinien być zamontowane na górnej powierzchni dachu wiaty. Panele fotowoltaiczne powinny być umieszczone pod kątem umożliwiającym zsuwanie się zalegającego śniegu.
Warunki przetargu
Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 8 kwietnia. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.