Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa inwestuje w Wisłę

infotrans
02.10.2012 12:06
W dniu 5 września 2012 r. do Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego wpłynął wniosek, skierowany przez Zarząd Mienia m.st. Warszawy, dotyczący sfinansowania z rezerwy celowej, przeznaczonej na zarządzanie kryzysowe, robót polegających na:
– usunięciu głazów narzutowych z koryta rzeki Wisły,
– przywróceniu bezpieczeństwa żeglugowego w kanale wejścia do Portu Praskiego (,,Odmulenie wejścia do Portu Praskiego’).
Koszt ww. prac został oszacowany przez Zarząd Mienia m.st. Warszawy na kwotę 277 729 zł. To kolejna inwestycja Warszawy w Wisłę. W przetargu na budowę nadwiślańskich bulwarów został wybrana firma Hydrobudowa Gdańsk S.A. W postępowaniu uczestniczyło 15 firm. Ostatecznie do składania ofert zostało zaproszonych siedem z nich. Zgodnie ze złożoną przez Hydrobudowę Gdańsk ofertą prace mają kosztować 122 mln zł i potrwają trzy lata. Umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana po upływie czasu przewidzianego na ewentualne odwołania pozostałych oferentów (mają na to czas do 27 września, później –ok. miesięczna kontrola Urzędu Zamówień Publicznych). Całość prac obejmie bulwar od ul. Boleść do mostu Świętokrzyskiego. Pierwszy etap – od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, realizowany jest w ramach projektu pn. Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy 'Pedałuj i płyń’, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Ten odcinek ma zostać ukończony jako pierwszy – już w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Rekordowo niski stan Wisły 58 cm. Fot. R. MotylRekordowo niski stan Wisły 58 cm. Fot. R. Motyl
Zaprojektowane rozwiązania, innowacyjne w skali kraju – jak m.in. pawilony na pływakach – konsultowane były z zarządcą wód, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej. Bulwar i wszystkie elementy architektoniczne zaprojektowano tak, by były przygotowane na przejście wysokiej wody. Dzięki tej inwestycji na lewy brzeg zejdzie ze Skarpy Warszawskiej atrakcyjna przestrzeń miejska. Przebudowane zostaną istniejące przejścia podziemne łączące bulwar ze Starym i Nowym Miastem, powstanie też nowe przejście na wysokości ulicy Bednarskiej, łączące na powrót odcięty Wisłostradą od rzeki Mariensztat. Bardzo ważna dla życia nad Wisłą będzie też przebudowa nabrzeży. Powstanie nowy, dolny poziom bulwaru, przy którym będą mogły zacumować statki i małe jednostki pływające, których z roku na rok w Warszawie przybywa. Zaprojektowany dolny poziom bulwaru jest potrzebny szczególnie w okresach kiedy, tak jak dziś, nad Wisłą utrzymują się niskie stany wody. Dzięki przyjętym rozwiązaniom naturalne i kapryśne wody Wisły warszawskiej będą dostępne dla warszawiaków przez cały sezon.