Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wałbrzych zleci utrzymanie przystanków i SDIP

infotrans
31.03.2020 17:00

Czyste przystanki to jeden z czynników wpływających na jakość komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ogłosił przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest utrzymanie przystanków na terenie miasta Wałbrzycha oraz utrzymanie informacji pasażerskiej na przystankach położonych na terenie gmin, z którymi Gmina Wałbrzych zawarła porozumienie o realizacji zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Wykonawca będzie świadczył usługi przez rok od podpisania umowy, a to z kolei ma nastąpić nie wcześniej niż 6 maja.

Zakres zamówienia

Firma, która wygra przetarg będzie świadczyła usługi, które obejmą na terenie Gminy Wałbrzych: 294 przystanki, w tym 161 wiat, 204 kosze na odpady, 39 elektronicznych tablic informacji pasażerskiej, 103 podświetlane gabloty reklamowe oraz 47 podświetlonych gablot na rozkłady jazdy. Zakres działań na terenie pozostałych gmin to: 159 przystanków wyposażonych w tabliczki rozkładowe na terenie Gminy Szczawno-Zdrój, Gminy Jedlina-Zdrój, Gminy Głuszyca, Gminy Walim, Gminy Mieroszów, Gminy Boguszów-Gorce, Gminy Stare Bogaczowice.

Zadania dla wykonawcy

Do zadań wykonawcy należeć ma na terenie Gminy Wałbrzych, w szczególności:

– bieżąca kontrola stanu technicznego konstrukcji i wyposażenia przystanków wraz ze wszystkimi elementami ich wyposażenia tj. oznakowanie pionowe i poziome, wiaty, ławki, tabliczki na rozkłady jazdy, gabloty reklamowe z oświetleniem, elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, kosze na odpady, rozkłady jazdy, bariery drogowe z siedziskami, urządzenia oświetlenia wiat,

– konserwacja, naprawa i wymiana wszystkich elementów wyposażenia przystanków poprzez niezwłoczną likwidację stwierdzonych uszkodzeń i zniszczeń powstałych na skutek wandalizmu, kolizji drogowych, działania sił przyrody lub zużytych w sposób naturalny,

– konserwacja, naprawa i wymiana oznakowania pionowego poprzez niezwłoczną likwidację stwierdzonych uszkodzeń i zniszczeń powstałych na skutek wandalizmu, kolizji drogowych, działania sił przyrody lub zużytych w sposób naturalny,

– bieżące umieszczanie i ściąganie rozkładów jazdy, schematów, ogłoszeń oraz innych materiałów i informacji dostarczonych przez zamawiającego,

– bieżące usuwanie nielegalnych reklam i zmywanie malunków – graffiti, z urządzeń infrastruktury przystankowej, bieżące usuwanie drobnych zabrudzeń wiaty, ławki, słupka, kosza, tablicy (nie wymagających mycia całej wiaty przystankowej),

– ustawianie przystanków tymczasowych wraz z ich wyposażeniem,

– serwis 39 sztuk tablic dynamicznej informacji pasażerskiej polegający na naprawie, czyszczeniu i konserwacji urządzeń,

– wykonanie dodatkowego oświetlenia 4 wiat przystankowych, 4 gablot na rozkłady jazdy wraz z podłączeniem do istniejącej instalacji elektrycznej,

– renowacja ławek wiat przystankowych, polegająca na demontażu desek, w ich miejscu montażem nowych desek, oszlifowaniu i powtórnym dwukrotnym lakierowaniu lakierem bezbarwnym i ponownym montażu, w liczbie do 30 sztuk wiat przystankowych,

– mycie infrastruktury przystankowej w liczbie 160 sztuk przystanków miesięcznie, tj. do 1 920 sztuk w okresie obowiązywania umowy, w lokalizacjach wskazanych przez zamawiającego.

Warunki przetargu

Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 2 kwietnia.

Do kryteriów oceny ofert zamawiający zaliczył: cenę (60%), posiadanie minimum jednego samochodu ciężarowego elektrycznego lub hybrydowego lub zasilanego gazem ziemnym CNG przewidzianego do wykorzystania przy realizacji zadania (20%), termin płatności faktury (20%).