Wakacyjne Linie Turystyczne 2014: Warszawa

infotrans
01.07.2014 20:18
W wakacje warszawski statki pod banderą Warszawskich linii Turystycznych pływają częściej. „Wars”i „Zefir”wypływają także w piątki, a „Słonka”, „Pliszka, „Wilga”i „Turkawka”zapewniają przeprawę przez Wisłę siedem dni w tygodniu. W lipcu i sierpniu osoby lubiące spędzać czas nad Wisłą mają do dyspozycji więcej kursów Warszawskich Linii Turystycznych.Przez całe wakacje tramwaj wodny oraz statek do Serocka wypływają w rejsy w piątki i w weekendy. Promy codziennie łączą brzegi Wisły w czterech miejscach.Półtoragodzinne rejsy tramwajem wodnym „Wars”są realizowane w piątki, soboty i niedziele. Statek wyrusza z Cypla Czerniakowskiego, w piątki o godzinach: 11.00, 13.00 i 15.00, a w soboty i niedziele o: 11.00, 13.00, 15.00 i 17.00. Bilety można kupić na statku, bezpośrednio przed rejsem lub w biurze Żeglugi Stołecznej. Biuro znajduje się w Warszawie, przy ulicy Świętokrzyskiej 36 lok. 1 i jest czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-15.00.
Warszawskie LinieTurystyczne 2014 Warszawskie LinieTurystyczne 2014
Do Serocka można wybrać się statkiem „Zefir”w piątki i w weekendy. Rejsy rozpoczynają się na Cyplu Czerniakowskim o godzinie 9.00. Około południa statek dopływa do Serocka. Po półtoragodzinnej przerwie „Zefir”wyrusza w drogę powrotną, by około godziny 19.00 dobić do Cypla Czerniakowskiego. Kwity rezerwacyjne na statek do Serocka można pobrać w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM na stacji metra Centrum (lok. 2010b) od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00-20.00. Na podstawie kwitu rezerwacyjnego, wydanego w POP-ie, bilety są sprzedawane na statku przed rejsem, w godzinach 8.00-8.45. Kwadrans przed godziną 9.00 rezerwacje wygasają i –w przypadku wolnych miejsc –obsługa sprzedaje dodatkowe bilety.
Warszawskie LinieTurystyczne 2014
Promy: „Słonka”(Cypel Czerniakowski –Saska Kępa), „Pliszka”(most Poniatowskiego –Stadion Narodowy) i „Wilga”(Podzamcze Fontanny –ZOO) łączą brzegi Wisły siedem dni w tygodniu. W dni powszednie realizują 14 kursów, a w soboty i niedziele po 30 kursów. „Turkawką”–łączącą Nowodwory z Łomiankami –od poniedziałku do piątku można przeprawić się przez rzekę 8 razy, a w weekendy 30 razy. Korzystanie z promów jest bezpłatne.
Warszawskie LinieTurystyczne 2014

Warszawa posiada także turystyczną linię tramwajową T. Kursuje ona od soboty 28 czerwca aż do 31 sierpnia w każdy weekend do, na trasie: pl. Narutowicza – Grójecka – pl. Zawiszy – Towarowa – Okopowa – al. Solidarności –most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Jagiellońska –rondo Starzyńskiego – Starzyńskiego – most Gdański – Słomińskiego – Międzyparkowa – Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Konstytucji – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – pl. Politechniki –Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – pl. Narutowicza. Linię obsługują trzy wagony: zabytkowy klasyczny z przewodnikiem, zabytkowy szybkobieżny oraz wagon promocyjny. Jakie to są pojazdy? Z przewodnikiem na pokładzie kursują głównie wagony typu K (wyprodukowane dla Warszawy w 1940 skierowane zostały do Berlina i dopiero po zakończeniu II wojny światowej trafiły do stolicy) oraz wagony typu N (wyprodukowane w chorzowskiej fabryce Konstal w roku 1949 i 1951). Kursy tych tramwajów w rozkładzie zaznaczone są literką „p”. Szybkobieżny „zielony tramwaj”wykorzystuje do przejazdów
najczęściej wagony 102N z roku 1969 lub popularne „parówki”, czyli wagony 13N wycofane na przełomie zimy 2012/2013 roku. Kursy tej brygady nie posiadają żadnego oznaczenia. Kursy zaznaczone literą „k”korzystają z wagonu promocyjnego, czyli wyremontowanego wagonu 105Na z drewnianym wystrojem wnętrza, pianinem, klimatyzacją oraz Wi-Fi. W tramwajach linii „T”obowiązują wszystkie bilety i ulgi z taryfy ZTM. W przypadku kasowania biletów jednorazowych przesiadkowych (75- i 90-minutowych) oraz czasowych (20-minutowych) należy zgłosić się do konduktora, który aktywuje bilet specjalną pieczątką. Bilety okresowe (dobowe, weekendowe, weekendowe grupowe, 30- i 90-dniowe) należy wcześniej skasować (aktywować kartę) w innym pojeździe komunikacji miejskiej lub bramce metra. Historia warszawskiej, sezonowej linii turystycznej obsługiwanej taborem zabytkowym sięga roku 1996, kiedy to dzięki inicjatywie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie uruchomił po raz pierwszy linię „T”. Odtąd na warszawskich torach pojawia się w sezonie wakacyjnym co roku. Klubowicze pełnią w wagonach funkcję konduktorów. Dbają o zachowanie porządku i bezpieczeństwa, pomagają przy wsiadaniu i wysiadaniu oraz udzielają wszelkich niezbędnych informacji. Szczegółowe informacje o Warszawskich Liniach Turystycznych są dostępne tutaj