W warszawskich tramwajach zapłacisz kartą lub smartfonem

infotrans
14.10.2019 12:30

Z końcem września zakończono instalację nowoczesnychmobilnych automatów biletowych we wszystkich warszawskich tramwajach. Od tejpory w każdym pojeździe możemy zapłacić kartą płatniczą i smartfonem.

To efekt umowy, jaką Mennica Polska podpisała w listopadzie2018 roku ze spółką Tramwaje Warszawskie – na leasing co najmniej 583nowoczesnych biletomatów. Zamówienie może finalnie dotyczyć kolejnych 178urządzeń, które trafiłyby do nowych tramwajów.

-„W portfelach Polaków znajduje się najwięcej kartzbliżeniowych w Europie. Jesteśmy również liderem w kwestii częstotliwości ichużywania, a to wprost wskazuje na potencjał rozwoju tej formy wnoszenia opłatza przejazd. Warto również by prośrodowiskowe podejście władz wielu miastznajdowało odzwierciedlenie w wykorzystywaniu takich form płatności wtransporcie, gdzie nie jest konieczne drukowanie biletu papierowego – mówiJacek Sieński, Dyrektor Działu Handlowego Płatności Elektronicznych w MennicyPolskiej

Smart cities

Odpowiedzią na wskazane powyżej potrzeby i trendy sąrozwiązania typu Open Payment System, gdzie płatność bezstykowa jest możliwabezpośrednio w pojeździe, a papierowy bilet zastąpiono wersją elektronicznązapisywaną w systemie centralnym. W takiej opcji karta płatnicza tojednocześnie identyfikator transakcji w przypadku kontroli.

Modelowymprzykładem funkcjonowania rozwiązania są Wrocław – gdzie wdrożony ikonsekwentnie rozwijany system od lat jest uważany za najnowocześniejszy wPolsce i jeden z najbardziej nowoczesnych w Europie – a także Bydgoszcz.Płatności kartą zbliżeniową są dostępne w obu lokalizacjach we wszystkichpojazdach komunikacji miejskiej.

Bezstykowo, już w trakcie przejazdu, zapłacimy dziękiMennicy Polskiej w Jaworznie, a w większych miastach również na jednej linii wŁodzi (na kolejnej zostanie uruchomiona do końca stycznia 2020 r.) i w ramachpilotażu w Gdańsku, który obejmuje dwie linie prowadzące na lotnisko.

Open Payment System to propozycja dla miast każdejwielkości.

-„Zwiększeniu dostępności inteligentnych rozwiązań wtransporcie publicznym służy m.in. optymalizacja kosztów związana zodstąpieniem od rozwiązań, gdzie najwyższe nakłady ponosi się na zakup orazpostawienie biletomatów – podsumowuje Katarzyna Budnicka, Dyrektor ds.Płatności Elektronicznych w Mennicy Polskiej