Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Polonusie za bilet zapłacisz w autobusie. Kartą

infotrans
05.07.2017 09:41

PKS Polonus, wspólnie z portalem sprzedaży biletówDworzecOnline.pl, wprowadza kolejne udogodnienia dla pasażerów. Mogą oni terazza bilet zapłacić kartą bezpośrednio w autobusie

Od lipca 2017 roku za przejazdy na wszystkich kursachrealizowanych przez PKS Polonus można płacić kartą płatniczą za bilety kupionebezpośrednio w autobusie.

-„Wdrożenie opcji transakcji bezgotówkowych to kolejny,znaczący krok w kierunku udogodnień dla naszych pasażerów. Pierwsze efekty jużwidać – mimo systematycznie spadającego już od kilku lat rynku przewozówautobusowych, PKS Polonus nie tylko utrzymuje poziom sprzedaży, ale co więcej –zyskuje nowych pasażerów. Dlatego planujemy już kolejne inwestycje, którychzadaniem będzie ułatwienie podróżnym korzystanie z usług PKS Polonus” –zapewnia Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus.

Kierowca – główny kanał sprzedaży biletów

Sprzedaż biletów przez kierowców stanowi największy jakdotąd kanał sprzedaży PKS Polonus. Koszt inwestycji w: tablety, drukarkibiletowe, terminale do płatności kartą oraz oprogramowanie jest przy tym opołowę niższy niż zaangażowanie finansowe, wymagane do odnowieniawykorzystywanych dotąd przez kierowców bileterek.

-„Średnio od 40 do 70 proc. biletów na kursy PKS Polonussprzedawanych jest właśnie przez kierowców. Po wprowadzeniu nowego rozwiązania,nasi kierowcy mają do dyspozycji – zamiast starych bileterek – innowacyjnąAplikację Kierowcy zainstalowaną na tabletach, połączonych systemowo zbileterkami nowego typu oraz terminalem do płatności kartowych, dzięki czemumożemy między innymi w trybie on-line nadzorować proces sprzedaży biletów wcałym kraju. Dotychczas dane o biletach kupionych u kierowcy nie byłyrejestrowane automatycznie w systemie, co uniemożliwiało sprzedaż online wprzypadku autobusów, które ruszyły już w trasę” – dodaje Andrzej Padziński.

Wdrożenie Aplikacji Kierowcy – nowego narzędziasprzedażowego oznacza też – poza korzyściami dla samych klientów – ogromnązmianę jakościową w systemie zarządzania sprzedażą biletów. Wprowadzone napoziomie technologicznym rozwiązania pozwolą przede wszystkim na usprawnienieprzepływu informacji między kierowcami i pozostałymi punktami dystrybucjibiletów na terenie Polski, a tym samym na kompleksowe i co więcej – realizowanew czasie rzeczywistym – monitorowanie procesu sprzedaży biletów.

Brak konieczności zamykania sprzedaży przed odjazdem każdegokursu to możliwość kontynuowania sprzedaży biletów w internecie oraz w punktachagencyjnych i kasowych leżących na trasie kursu, jak też korelowanie jej zesprzedażą dokonywaną przez kierowców na każdym przystanku. Oznacza to teżwreszcie koniec niezrozumiałego przez pasażerów braku możliwości zakupu biletuna dworcach, mimo tego, że nieraz do odjazdu autokaru pozostawało wiele godzin,a bilety mimo to już były niedostępne.

Nowa aplikacja zabezpiecza również proces sprzedaży biletówprzed próbami fałszerstw oraz pełni rolę konduktora do automatycznej kontrolibiletów i odznaczania obecności pasażera na kursie, co odbywa się przezskanowanie kodu QR, drukowanego na biletach internetowych i kasowych lubodznaczanie przez kierowcę.

Kolejny krok naprzód

Możliwość płatności kartą w autobusie, program lojalnościowydla klientów kupujących bilety on-line, przedłużenie do 31 sierpnia promocji”5-10-15 zł” oraz „Tanie powroty” na bilety sprzedawane przez internet,systematyczne rozszerzanie kanałów sprzedaży i do tego zwiększenie w maju 2017roku taboru o 8 autobusów – to tylko niektóre z inwestycji PKS Polonus,wdrożonych w pierwszej połowie 2017 roku na rzecz klientów korzystających zpołączeń autobusowych polskiego przewoźnika.

Nowością w ofercie PKS Polonus jest również programlojalnościowy „Pasażer Plus”, w którym za zakup biletów na stronie przewoźnika– nawet tych w promocyjnych cenach – podróżni otrzymują 5 punktów za każdąwydaną złotówkę. Co ważne – PKS Polonus premiuje przystąpienie do programu 500punktami na start! Zgromadzone punkty można wymieniać na darmowe przejazdypromocyjne na liniach PKS Polonus.