W Krośnie dworcowa oferta dwukrotnie przekroczyła budżet

infotrans
22.10.2019 15:30

Krosno chciało przebudować dworzec autobusowy, jednak póki co, owe przedsięwzięcie się nie zrealizuje.

Miasto do 17 października czekało na oferty od firm, które podjęłyby się wykonania projektu dworca i prac budowlanych. Zainteresowanie zamówieniem nie było duże, bo wpłynęła tylko jedna oferta – od Zakładu Instalacyjnego Ryszard Staroń. Firma ta wyceniła swoje prace na kwotę 3 435 950,88 PLN.

To dużo więcej niż planowało Krosno. Szacunki miasta zakładały, że sfinansowanie przedmiotowej inwestycji nie przekroczy kwoty 1 391 847 PLN.

W konsekwencji, miasto nie zastanawiając się długo podjęło decyzję o unieważnieniu przetargu, bowiem nie jest w stanie dołożyć brakujących środków. Pozostaje zatem pytanie kiedy będzie powtórka przetargu i czy aktualny pozostanie pierwotny termin realizacji inwestycji, tj. 26 czerwca 2020 roku.

Jaki miał być nowy dworzec?

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przewidziano wykonanie kompletnego projektu modernizacji infrastruktury dworca autobusowego (projektów wykonawczych z kosztorysami) oraz dokumentacji technicznej (wraz z wizualizacją) pozwalającej na uzyskanie przez wykonawcę prawomocnego zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę w zakresie umożliwiającym realizację zadania.

Ponadto, na realizację inwestycji składać miały się prace budowlane obejmujące modernizację dworca autobusowego w Krośnie przy ul. Kolejowej i Naftowej, a w szczególności:

– remont odtworzeniowy dwóch wiat dworcowych o konstrukcji stalowej – remont i modernizacja dwóch wiat o konstrukcji stalowej poprzez wyczyszczenie konstrukcji i pokryć z blach, wyczyszczenie elementów pokrytych korozją, remont konstrukcji stalowej, malowania, wykonania nowej attyki z zastosowaniem nowoczesnych materiałów elewacyjnych,

– montaż ściany ażurowej, oddzielającej wiatę od prywatnej działki. Ściana wypełniająca przestrzeń pomiędzy słupami, powinna spełniać funkcję odgradzającą część wiaty znajdującej się na działce prywatnej,

– wykonanie przyłącza energetycznego (lub wpięcie się w istniejący) i teletechnicznego,

– wykonanie nowego przyłącza elektrycznego do tablicy licznikowej tablicy rozdzielczej zasilania elektrycznego w obszarze obiektu,

– rewitalizacja i wykonanie ciągów pieszych – rewitalizacja starych i wykonanie nowych ciągów pieszych w technologii kostki brukowej (6 cm – ciągi piesze, 8 cm – ciągi pieszo-jezdne) dostosowanych dla osób niepełnosprawnych wewnątrz dworca z nawiązaniem ciągłości komunikacyjnej z przyległymi obiektami (Etnocentrum, parking taxi, przystanki MKS, ulica Kolejowa/Naftowa, budynek poczty, inne obiekty przyległe do działki),

– wykonanie instalacji odgromowej,

– wykonanie oświetlenia dworca – wykonanie nowego oświetlenia

i podświetlenia elementów architektonicznych w technologii energooszczędnej LED,

– wykonanie monitoringu wizyjnego całego obiektu w technologii przewodowej (bez połączenia z miejskim centrum monitoringu – montaż rejestratora w miejscu wskazanym przez zamawiającego na etapie projektowania),

– wyposażenie dworca w system wizualnej i głosowej informacji pasażerskiej i turystycznej,

– zabudowa urządzeń małej architektury.