W Krośnie dworcowa oferta dwukrotnie przekroczyła budżet
Krosno chciało przebudować dworzec autobusowy, jednak póki co, owe przedsięwzięcie się nie zrealizuje.
Miasto do 17 października czekało na oferty od firm, które podjęłyby się wykonania projektu dworca i prac budowlanych. Zainteresowanie zamówieniem nie było duże, bo wpłynęła tylko jedna oferta – od Zakładu Instalacyjnego Ryszard Staroń. Firma ta wyceniła swoje prace na kwotę 3 435 950,88 PLN.
To dużo więcej niż planowało Krosno. Szacunki miasta zakładały, że sfinansowanie przedmiotowej inwestycji nie przekroczy kwoty 1 391 847 PLN.
W konsekwencji, miasto nie zastanawiając się długo podjęło decyzję o unieważnieniu przetargu, bowiem nie jest w stanie dołożyć brakujących środków. Pozostaje zatem pytanie kiedy będzie powtórka przetargu i czy aktualny pozostanie pierwotny termin realizacji inwestycji, tj. 26 czerwca 2020 roku.
Jaki miał być nowy dworzec?
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przewidziano wykonanie kompletnego projektu modernizacji infrastruktury dworca autobusowego (projektów wykonawczych z kosztorysami) oraz dokumentacji technicznej (wraz z wizualizacją) pozwalającej na uzyskanie przez wykonawcę prawomocnego zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę w zakresie umożliwiającym realizację zadania.
Ponadto, na realizację inwestycji składać miały się prace budowlane obejmujące modernizację dworca autobusowego w Krośnie przy ul. Kolejowej i Naftowej, a w szczególności:
– remont odtworzeniowy dwóch wiat dworcowych o konstrukcji stalowej – remont i modernizacja dwóch wiat o konstrukcji stalowej poprzez wyczyszczenie konstrukcji i pokryć z blach, wyczyszczenie elementów pokrytych korozją, remont konstrukcji stalowej, malowania, wykonania nowej attyki z zastosowaniem nowoczesnych materiałów elewacyjnych,
– montaż ściany ażurowej, oddzielającej wiatę od prywatnej działki. Ściana wypełniająca przestrzeń pomiędzy słupami, powinna spełniać funkcję odgradzającą część wiaty znajdującej się na działce prywatnej,
– wykonanie przyłącza energetycznego (lub wpięcie się w istniejący) i teletechnicznego,
– wykonanie nowego przyłącza elektrycznego do tablicy licznikowej tablicy rozdzielczej zasilania elektrycznego w obszarze obiektu,
– rewitalizacja i wykonanie ciągów pieszych – rewitalizacja starych i wykonanie nowych ciągów pieszych w technologii kostki brukowej (6 cm – ciągi piesze, 8 cm – ciągi pieszo-jezdne) dostosowanych dla osób niepełnosprawnych wewnątrz dworca z nawiązaniem ciągłości komunikacyjnej z przyległymi obiektami (Etnocentrum, parking taxi, przystanki MKS, ulica Kolejowa/Naftowa, budynek poczty, inne obiekty przyległe do działki),
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– wykonanie instalacji odgromowej,
– wykonanie oświetlenia dworca – wykonanie nowego oświetlenia
i podświetlenia elementów architektonicznych w technologii energooszczędnej LED,
– wykonanie monitoringu wizyjnego całego obiektu w technologii przewodowej (bez połączenia z miejskim centrum monitoringu – montaż rejestratora w miejscu wskazanym przez zamawiającego na etapie projektowania),
– wyposażenie dworca w system wizualnej i głosowej informacji pasażerskiej i turystycznej,
– zabudowa urządzeń małej architektury.
„