Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W ile kliknięć do Berlina? Biletowy raport najszybszych platform

infotrans
23.04.2023 11:04

19 kwietnia firma Edisonda opublikowała ciekawe wyniki raportu z serii „W ile kliknięć?” i sprawdziła, jak szybko możesz kupić bilet do Berlina.

Polska spółka Edisonda jest częścią Grant Thornton Polska, która należy do światowej sieci firm doradczych i audytorskich.

Zasada kliknięć

Nie jest prawdą, że każda funkcja w systemie cyfrowym powinna być w zasięgu maksymalnie trzech kliknięć. Znacznie ważniejsze są inne kryteria, jak popularność danej funkcji, kontekst odbiorcy, jego rola, cele do zrealizowania i konstrukcja całej architektury informacji.

Serwisy umożliwiające zakup biletów online mają wiele wspólnego ze sklepami internetowymi (proces zakupowy składa się w nich z podobnych etapów). Uwzględniając specyfikę produktu, jakim jest bilet lotniczy, internetową podróż podzieliśmy na 4 przystanki, wyróżniając: wyszukiwanie i wybór połączenia, niezbędne dane podróżnego, możliwe dodatkowe opcje i proces płatności (w podobnej formie obecne też w standardowym procesie e-commerce).

-„Badanie przeprowadziliśmy w kwietniu 2023 roku. Testem objęliśmy ścieżkę zakupu biletu na podróż do Berlina z wybranych miast europejskich. Przyjęliśmy dowolność w wyborze przez podróżnego środka lokomocji analizując zakup biletu na samolot, pociąg i autobus.  Sprawdzaliśmy najkrótszą ścieżkę użytkownika od rozpoczęcia wyszukiwania na stronie przewoźnika do kupna biletu. Minimalna liczba klików obejmuje kupno biletu dla jednej osoby dorosłej w jedną stronę, bez dodatkowej personalizacji - poinformowała firma Edisonda.

trzech zwycięzców

Reasumując – przewoźnicy oferujący najkrótszą podróż po interfejsie swojego serwisu (mierzoną kliknięciami zakupu biletu) to:

  • w kategorii kolejowej: NS International – 14 kliknięć. Mimo nieco dłuższego niż u innych przewoźników procesu płatności NS zwycięstwo zawdzięcza bardzo szybkiej wyszukiwarce i wygodnemu formularzowi danych. Poza konkursem plus za przyjemną, zintegrowaną z serwisem warstwę wizualną.
  • w kategorii autobusowy: FlixBus – 17 kliknięć. Integracja pól formularza danych i płatności na jednej stronie (bez konieczności klikania między stronami) to klucz do zwycięstwa Flixbusa. Do tego bardzo szybka płatność (nawet 1 klik) i wygodna wyszukiwarka, budują pozytywne doświadczenie podróżnego.
  • w kategorii lotniczej: PLL LOT – 21 kliknięć. Szybka wyszukiwarka z wygodnymi zmianami opcji domyślnych, krótki formularz z danymi pasażera i szybka płatność. Lot wygrywa bo dobrze zaopiekował każdy etap podróży klienta.

To firmy oferujące najkrótsze doświadczenie ogółem zakupu biletu (uwzględniające wyszukanie biletu, wypełnienie danych podróżnego, personalizację i opłatę za bilet) w 3 kategoriach, tj. podróży pociągiem, autobusem i samolotem. Pełen raport można pobrać TUTAJ