Ul. Dietla z nowymi zasadami parkowania
Krakowski ZarządInfrastruktury Komunalnej i Transportu zapowiedział, że w przeciągu kilkutygodni wprowadzi testowe rozwiązanie na ul. Dietla, możliwość postoju dlasamochodów na skrajnym pasie przez całą dobę.
Dotychczas samochody mogły tam parkować w godzinach nocnychi w weekendy. Będzie to rozwiązanie testowe, z tego też powodu nie zostałokreślony dokładny czas jego przeprowadzenia. ZIKiT będzie na bieżącomonitorował wprowadzone zmiany i w razie konieczności je modyfikował.
Planty bardziejdostępne
Od dłuższego czasu do ZIKiT wpływały wnioski od mieszkańców,którzy oczekiwali możliwości całodobowego parkowania samochodów na ulicyDietla. Jednocześnie w weekendy zaobserwowano większą aktywność mieszkańców naPlantach Dietlowskich. – Wpływ na to ma oczywiście fakt, że wtedy więcej ludzima wolny czas. Ważne jest też to, że wieczorami i w weekendy, piesi mają doprzekroczenia jeden pas ruchu, a nie dwa. Ze względu na mniejszą prędkość aut,na ulicy jest zdecydowanie ciszej. To z pewnością zachęca do wejścia naśrodkowy pas zieleni – mówi Łukasz Franek, Wicedyrektor ZIKiT. – Nadchodziwiosna, więc to miejsce może się cieszyć jeszcze większą popularnością.
Dla pieszych ikierowców
Wprowadzając testowo całodobowe parkowanie na ul. Dietla poobu stronach, pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Bożego Ciała, a ul. Św. Sebastiana zjednej strony sprawdzimy, czy uda się dzięki temu całkowicie pogodzić interesykierowców i pieszych, a z drugiej, liczymy, że uspokojony ruch na ulicy Dietla,zachęci mieszkańców do spacerowania po Plantach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Płynność ruchuzostanie zachowana
Obecna sytuacja na ulicy Dietla wskazuje, że nie maprzeciwwskazań, by parkowanie było możliwe cały dzień. Zarówno analizy ruchusamochodowego w oparciu o dane z kamer, obserwacja sytuacji wieczorami i wweekendy, wskazują, że parkowanie całodobowe nie będzie przeszkodą w płynnymruchu na tej ulicy. Kierowcy sprawnie zjeżdżają z dwu pasów na jeden i niedochodzi do długotrwałych zatrzymań ruchu.
Wprowadzenie możliwości zatrzymywania się przez cały dzieńbędzie też z pewnością testem dotyczącym wpływu dostępności ulicy dlasamochodów na wielkość obrotów handlowych i usług. Miejsca postojowe na Dietlamogą być wykorzystywane zarówno przez osoby mające interesy na samej Dietla,jak i dla tych, którzy wybierają się w głąb Kazimierza.
„