UITP: Nagrody dla najlepszych kampanii marketingowych w transporcie publicznym
UITP wręczył nagrody dla najlepszych kampanii marketingowych w transporcie publicznym na Międzynarodowej Konferencji Marketingowej, która odbyła się w hiszpańskiej Maladze w dniach 14-16 listopada br.
Wybór nagrodzonych był dokonywany online przez internautów.
W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:
– De Lijn (przewoźnik z regionu Flandrii, Belgia) za kampanię internetową „Dzień Walentynek”, która promowała wśród młodzieży bilety okresowe w taryfie Buzzy Pazz;
– STIB/MIVB (Bruksela, Belgia) –kampanii „Noctis”przyznano nagrody zarówno za reklamę gazetową jak i telewizyjną. Slogan kampanii „Noc nigdy więcej nie kończy się o północy”–informuje podróżujących autobusami o nowych połączeniach weekendowych realizowanych do późnych godzin nocnych.
Równolegle profesjonaliści na polu transportu publicznego oddawali swoje głosy na ich ulubioną kampanię. Nagrody trafiły do:
– BVG Berlin, Niemcy –za kampanię internetową „Ela przedstawia…”. Jej celem jest promocja dobrych zachowań w środkach transportu publicznego. Kampania przypomina pasażerom, że nie podróżują sami;
– Wiener Linien, Wiedeń, Austria –za kampanię gazetową zatytułowaną „Dobre zachowanie”, czyli serię plakatów z chwytnymi hasłami promującymi uprzejme zachowania pośród użytkowników transportu publicznego;
– Madryckie Metro, Hiszpania –za artystyczną reklamę telewizyjną „Transparente”, która w niezwykły sposób prezentowała obraz życia podziemnego miasta.
Podstawowym kryterium wyboru krótkiej listy kampanii było zastosowanie pomysłowości i kreatywności do wywołania pozytywnego postrzegania transportu publicznego. Inne kampanie, które znalazły się na liście nagrodzonych powstały dla: RATP (Paryż, Francja), Transport for London (Wielka Brytania), Metlink (Australia), MTR (Hongkong) oraz Transportu Publicznego w Oslo (Norwegia).