Uber Transit zintegruje miejski transport
Uber zmienia się na naszych oczach. Prezes firmy Dara Khosrowshahi chce, aby Uber stał się czymś na wzór systemu operacyjnego, wspierającego nasze codzienne życie.
Docelowo Uber ma być platformą pierwszego wyboru dla przemieszczających się po mieście, pozwalającą zamówić dowolny środek transportu lub zapłacić za bilety w komunikacji publicznej. Teraz Uber wprowadza kolejne, ważne zmiany w zakresie swojego flagowego produktu, wzmacniając funkcje bezpieczeństwa, podnosząc komfort użytkowników i kierowców oraz wpływając na usprawnienie ruchu w miastach i na miejską mobilność w ogóle, dzięki dużym zbiorom danych.
Uber ewoluował: z aplikacji do zamawiania przejazdów staje się stopniowo platformą multimodalną, oferującą dostęp do wielu usług – od jedzenia w dostawie, po rowery elektryczne i hulajnogi.
Uber Transit
Uber w ramach nowej generacji swojej aplikacji podjął kroki na rzecz jeszcze lepszego partnerstwa z miastami i regionami. To wprowadzenie opcji Uber Transit w San Francisco, Meksyku i Paryżu, a także 7 kolejnych miastach (na każdym kontynencie!) do końca roku. Dzięki temu systemy transportu publicznego największych miast zostaną zintegrowane.
Uber integrator
W ramach nowej generacji, Uber ogłosił także szereg innowacyjnych funkcji w zakresie przejazdów współdzielonych. To m.in.:
-
Powiadomienia dotyczące ścieżek rowerowych (ang. bike lane alerts). Do końca października użytkownicy z ponad 200 miast na całym świecie otrzymają powiadomienie w aplikacji w przypadku, w którym ich kurs będzie się kończył w pobliżu ścieżki rowerowej. Uber ma nadzieję, że ta opcja pomoże zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich i zwrócić szczególną uwagę użytkowników kończących kursy na rowerzystów, zanim otworzą drzwi.
-
Zweryfikuj Swój Przejazd (ang. Verify Your Ride). Aby mieć pewność, że użytkownik wsiada do odpowiedniego samochodu, od dziś może on otrzymać unikalny 4-cyfrowy kod PIN, który powinien przekazać ustnie kierowcy. Kierowca będzie mógł rozpocząć podróż w aplikacji dopiero po wprowadzeniu prawidłowego kodu PIN. Uber pracuje również nad nowym rozwiązaniem, wykorzystującym fale ultradźwiękowe do automatycznego weryfikowania, czy dany użytkownik znajduje się odpowiednim aucie, bez potrzeby podawania kodu PIN.
-
Raportowanie w trakcie podróży (ang. On-Trip Reporting). Użytkownik nie będzie już musiał czekać do momentu, aż wysiądzie z samochodu, żeby zgłosić nieprawidłowość Uberowi. Wkrótce w aplikacji w zestawie narzędzi bezpieczeństwa pod nazwą “Zgłoś zdarzenie” (ang. Report Safety Incident) pojawi się nowa opcja. Będzie ona oznaczona niebieską ikoną tarczy i pozwoli zgłosić problem z bezpieczeństwem podczas podróży. Zespół Ubera ds. bezpieczeństwa skontaktuje się z użytkownikiem po jej zakończeniu.
-
Napisz na numer 112. W zeszłym roku Uber dodał w swojej aplikacji przycisk bezpieczeństwa, żeby w razie nagłego wypadku połączyć użytkowników i kierowców bezpośrednio z numerem 112. Uber dodaje teraz opcję wysyłania SMS-a na ten numer w miastach, w których działa aplikacja, automatycznie przygotowując wiadomość tekstową, zawierającą szczegóły przejazdu, takie jak marka, model i numer rejestracyjny samochodu oraz lokalizacja, dzięki czemu operatorzy 112 będą mogli szybko zareagować.
„