Tylko pro-komunikacyjne reklamy aut we Francji. Sprawdzamy Renault
Od 1 marca we Francji obowiązują nowe przepisy, które nakazują producentom reklamować samochody w bardziej ekologiczny i pro-komunikacyjny sposób.
Renault wypuścił właśnie nową reklamę zgodną z nowymi wymogami – na jej przykładzie sprawdzamy, co chodziło francuskim ekologom.
Nowe przepisy
Od marca we Francji wszystkie reklamy samochodów muszą:
- zachęcać do chodzenia, podróżowania komunikacją publiczną i korzystania z carpoolingu (współdzielonych przejazdów samochodami);
- przekazywać takie treści informacyjne, jak „Pokonując małe odległości, wybierz spacer lub jazdę na rowerze”, „Rozważ carpooling” albo „Wybieraj transport publiczny codziennie”;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- zawierać oznaczenie z hasztagiem #MovePolluteLess, co oznacza „Rusz się, zanieczyszczaj miej”.
Za ich brak grozi kara od 50 tys. euro za jedną emisję. To dopiero początek „zielonego marketingu” w branży motoryzacyjnej. Od 2028 roku firmy nie będą mogły reklamować aut emitujących więcej niż 123 g CO2/km. W ten sposób konsumenci będą przygotowywani do całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych, który zgodnie z propozycją Brukseli, powinien zacząć obowiązywać w 2035 roku.
Zobaczcie jedną z najnowszych reklam Renault w eko-stylu: