Tylko pro-komunikacyjne reklamy aut we Francji. Sprawdzamy Renault

infotrans
19.04.2022 13:00

Od 1 marca we Francji obowiązują nowe przepisy, które nakazują producentom reklamować samochody w bardziej ekologiczny i pro-komunikacyjny sposób.

Renault wypuścił właśnie nową reklamę zgodną z nowymi wymogami – na jej przykładzie sprawdzamy, co chodziło francuskim ekologom.

Nowe przepisy

Od marca we Francji wszystkie reklamy samochodów muszą:

  • zachęcać do chodzenia, podróżowania komunikacją publiczną i korzystania z carpoolingu (współdzielonych przejazdów samochodami);
  • przekazywać takie treści informacyjne, jak „Pokonując małe odległości, wybierz spacer lub jazdę na rowerze”, „Rozważ carpooling” albo „Wybieraj transport publiczny codziennie”;
  • zawierać oznaczenie z hasztagiem #MovePolluteLess, co oznacza „Rusz się, zanieczyszczaj miej”.

Za ich brak grozi kara od 50 tys. euro za jedną emisję. To dopiero początek „zielonego marketingu” w branży motoryzacyjnej.  Od 2028 roku firmy nie będą mogły reklamować aut emitujących więcej niż 123 g CO2/km. W ten sposób konsumenci będą przygotowywani do całkowitego zakazu sprzedaży aut spalinowych, który zgodnie z propozycją Brukseli, powinien zacząć obowiązywać w 2035 roku.

Zobaczcie jedną z najnowszych reklam Renault w eko-stylu: