Tylko jeden chętny na kontrole biletów w Gorzowie Wlkp. Inflacja wywindowała cenę
6 listopada Gorzów Wielkopolski otworzył oferty w ponownym przetargu na kontrole biletów pasażerów komunikacji miejskiej i windykacji należności. Wpłynęła tylko jedna propozycja.
Pierwsza próba znalezienia zewnętrznych kontrolerów zakończyła się unieważnieniem przetargu. I to mimo uzyskania trzech ofert. Dla urzędników, złożone wówczas propozycje okazały się za drogie. Okazuje się, że obecnie jest dużo drożej niż jeszcze w maju.
Zakres zamówienia
Zanim przejdziemy do omówienia złożonej oferty, przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest:
- świadczenie usługi polegającej na rzetelnej i fachowej kontroli biletów oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych bądź bezpłatnych w pojazdach komunikacji miejskiej, kursujących na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz gmin sąsiadujących, które zawarły z miastem stosowne porozumienie,
- prowadzenie windykacji i egzekucji należności z tytułu nałożonych przez wykonawcę opłat dodatkowych za usługi przewozowe, opłat manipulacyjnych i innych z tytułu korzystania ze środków transportu publicznego,
- utrzymanie minimum jednego Biura Obsługi Klienta, umożliwiającego składanie odwołań od nałożonych opłat dodatkowych, skarg i reklamacji oraz dokonywanie wpłat z tytułu wystawionych wezwań do zapłaty.
Miasto chce zawrzeć umowę z wykonawcą na okres 36 miesięcy.
Zadania dla kontrolerów
Kontrola biletów musi być wykonywana we wszystkie dni robocze, soboty, niedziele i święta, w każdym miesiącu kalendarzowym, w godzinach kursowania pojazdów komunikacji miejskiej, w sposób ciągły i systematyczny, w liczbie minimum 4 000 kontroli miesięcznie, w tym co najmniej 200 kontroli na liniach podmiejskich. Kontrolerzy wykonawcy będą uprawnieni do przeprowadzania kontroli pojedynczo lub w obsadzie dwuosobowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przez kontrolę biletów zamawiający rozumie wejście do pojazdu komunikacji miejskiej przez kontrolera, grupę kontrolerów i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd osób oraz dokumenty uprawniające do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych. Jeżeli po zakończeniu kontroli biletów, kontroler lub grupa kontrolerów przeprowadzi kolejną kontrolę biletów w tym samym pojeździe, wówczas kontrola ta nie będzie zaliczona. Dopuszczalne jest wykonanie kolejnej kontroli po upływie 15 minut od poprzedniej kontroli na kursie.
Jeden chętny
6 listopada miasto otworzyło ofertę od jednej firmy zainteresowanej zamówieniem. Propozycja pochodzi od:
- Kancelarii Wierzyciel sp. z o.o. - 7 931 520,00 PLN brutto.
To dużo więcej od budżetu jakim dysponuje zamawiający. Urzędnicy mają przygotowaną na sfinansowanie zamówienia sumę 7 007 040,00 PLN brutto. Przypomnijmy, że jeszcze w maju oferta Kancelarii Wierzyciel jako najtańsza opiewała na kwotę 6 373 440,00 PLN brutto. Wówczas jednak budżet zamawiającego był dużo niższy. Mamy więc wzrost ceny w ciągu pół roku o ponad 1,5 mln zł. Co w tej sytuacji zrobi miasto? Mimo przekroczenia budżetu, stawiamy na znalezienie brakującej kwoty, bowiem ewentualny kolejny przetarg mógłby przynieść jeszcze wyższe ceny.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/829266