Tychy: Rusza „Kiedy przyjedzie.pl”
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach zakończyło wdrażanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, z którego podróżujący miejskimi autobusami mogą korzystać już od 20 listopada 2013 r. Po raz pierwszy pasażer będzie miał bezpośrednią i aktualną informację o tym, czy dany autobus już odjechał lub jest opóźniony – i to nie podczas oczekiwania na przystanku, tylko w domu, pracy, na spotkaniu, czy na zakupach, itd. Wystarczy do tego telefon komórkowy. To także znakomite narzędzie do zarządzania flotą autobusów. System pomaga dyspozytorowi nadzorować ruch pojazdów, dostarcza danych o aktualnej sytuacji na drodze, uwzględniając opóźnienia, awarie, objazdy.
Z systemu będzie można skorzystać na trzy sposoby –poprzez:
– stronę www.tychy.kiedyprzyjedzie.pl;
– serwis mobilny na urządzeniu przenośnym (np. telefon komórkowy lub tablet);
– serwis sms (wysyłanie sms pod wskazany numer).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Alternatywnym sposobem korzystania z serwisu jest wysłanie wiadomości SMS o treści: tychy. (np. tychy.2) pod nr tel. 664 070 971 (koszt zgodny z taryfą operatora GSM). W początkowym okresie działania serwisu (kilka tygodni) promocyjnie koszty sms-ów zwrotnych będzie pokrywać PKM Tychy. Z jednego numeru telefonu można wysłać dziennie 5 zapytań.
Uaktualnianie prezentowanych prognoz przyjazdów autobusów dla wybranego przystanku odbywa się automatycznie co 15 sekund (w starszych modelach telefonów może zachodzić konieczność ręcznego odświeżania zawartości strony). Obecnie monitoringiem są objęte wszystkie linie obsługiwane przez PKM Sp. z o.o. w Tychach. Rozkłady pozostałych przewoźników (np. Tyskich Linii Trolejbusowych) będą dostępne wyłącznie w postaci teoretycznej (bez prognoz przyjazdów). Wszystkich pasażerów zachęcamy do odwiedzenia strony tychy.kiedyprzyjedzie.pl w celu przetestowania tej nowej aplikacji.