Tunel pomiędzy gdańskimi dworcami otwarty
Zakończyły się prace,które wymusiły na początku lutego br. zamknięcie fragmentu przejściapodziemnego pomiędzy gdańskim dworcami.
Wymieniona została już płyta stropowa oraz części ścian.Przeprowadzone prace mają pozwolić na bezpieczne korzystanie z tunelu przezwiele lat. Ta wiadomość na pewno ucieszy pasażerów, zwłaszcza komunikacjiautobusowej. Od niedzieli, 14 kwietnia, można już korzystać z przejściapodziemnego prowadzącego na perony stacji „Gdańsk Główny” zarówno odstrony miasta (ul. Podwale Grodzkie), jak i od dworca autobusowego (ul. 3Maja). Zakończyły się bowiem prace związane z wymianą ścian oraz sufitu. Wnajbliższych miesiącach kontynuowane będą roboty wykończeniowe w tunelach orazprzebudowa peronu dalekobieżnego.
Nowe elementy konstrukcji zapewnią bezpieczne korzystanie zobiektu przez wiele lat. Na przebudowywany obecnie peron nr 1 będą prowadzićnowe schody. Przygotowano także miejsce pod montaż schodów ruchomych.Wybudowano także szyb windowy, w którym wkrótce pojawi się winda.
Przez ostatnie dwa miesiące niemożliwe było bezpośrednieprzedostanie się z dworca kolejowego na autobusowy i odwrotnie. Trzeba byłocofać się m.in. Do wysokości Huciska. By umożliwić całodzienne skomunikowaniedworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, ZTM wprowadził w tym czasie zmiany wkursowaniu autobusów linii 189 – zamiast kończyć bieg na WałachPiastowskich/Dworcu Głównym, jechały przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS.Tymczasowy przystanek końcowy znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy,natomiast przystanek początkowy – przy wyjeździe z dworca PKS.
Dzięki inwestycji realizowanej właśnie przez PKP PolskieLinie Kolejowe, poprawić ma się estetyka oraz funkcjonalność tunelu oraz stacjikolejowej. Przejście oraz perony będą przystosowane do obsługi wszystkichpasażerów kolei. Ułatwieniem na peronach i w dojściu, zarówno dla osób z dużymii ciężkimi walizkami, jak i tymi, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich,będą na pewno cztery windy oraz cztery pary schodów ruchomych. Zmodernizowaneobiekty będą miały odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające zespecjalną wypukłą fakturą.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Rozkopany” obecnie peron nr 1, podobnie jak jużprzebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiejoświetlony. Zamontowane zostaną tu nowe ławki, tablice informacyjne i zegary.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Poprawa stanu technicznegoinfrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), EtapII Gdańsk Główny.” Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł. Powinna zakończyć się wstyczniu 2020 r.
„