Trzydzieści prac w konkursie na grafikę dla Radomskiej Karty Miejskiej

infotrans
05.04.2019 09:57

Trzydzieści praczostało zgłoszonych w konkursie na grafikę przeznaczoną do wykorzystania naRadomskiej Karcie Miejskiej.

Pod ocenę komisji było poddanych 28, które spełniły wymogiformalne. Z nich wybrano 10 najlepszych. Teraz na te prace będą mogli głosować internauci.Głosowanie na Facebooku potrwa w dniach od 8 do 15 kwietnia.

Radom będzie zamawiać nowe karty miejskie, ponieważ nakładdotychczasowych powoli się już wyczerpuje. Jest to więc dobra okazja, abypojawiły się na nich nowe motywy graficzne – przy współudziale pasażerów. Wartozaznaczyć, że ogólny wzór obu stron Radomskiej Karty Miejskiej pozostanie bezzmian – konkurs dotyczy jedynie zdjęcia lub grafiki, które znajdują się naawersie elektronicznego biletu. Do tej pory były to dwa ujęcia autobusów na placuCorazziego, fotografia gmachu Urzędu Miejskiego oraz kolorowa grafikapromocyjna Radomia. Kolekcjonerzy kart z Polski, którzy przyjeżdżali do Radomiaw celu wzbogacenia zbiorów, mówili, iż mamy jedne z najciekawszych graficznierozwiązań.

Na ogłoszony konkurs wpłynęło 30 prac. Dwie niezakwalifikowały się do oceny przez komisję konkursową (jedna z powodu wymiarówniezgodnych z regulaminem, druga z powodu dostarczenia jej po terminie). Obradyjury odbyły się 4 kwietnia w Urzędzie Miejskim. W skład komisji zostalipowołani: zastępca prezydenta Radomia, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg iKomunikacji, kierowniczka Działu Taryfowo-Biletowego MZDiK, fotoreporter zradomskiego Urzędu Miejskiego, a także pracownik wieloosobowego stanowiska dospraw kontaktów z mediami w MZDiK. Ocenianie prac przebiegało następująco:każdy członek jury przyznawał każdej pracy oceny za pomysłowość i oryginalność(od jednego do pięciu punktów) oraz za związek pracy z tematyką (również wskali od 1 do 5). Potem punkty zsumowano.

Warto tu podkreślić, że każdy członek komisji oceniałzgłoszone prace indywidualnie, nie sugerując się liczbą punktów przydzielanychprzez pozostałych oceniających. Nie było zatem tak, że ktoś proponował:”To jest ładne, wybierzemy właśnie to!”. Prace miały przydzielonekody, więc nikt z jury nie mógł też na przykład sugerować się danymi autorów.

Członkowie komisji byli zachwyceni wysokim poziomemartystycznym większości prac. Widać było, że autorzy włożyli mnóstwo serca wprzygotowanie grafik. W wielu dziełach widać było czytelne nawiązania dostrategii marki Radomia. Część uczestników konkursu trafnie przedstawiłazagadnienia związane z historią bądź teraźniejszością komunikacji miejskiej.Wybór nie był zatem łatwy, ale po zsumowaniu liczby punktów do drugiego etapuprzeszła dziesiątka prac.

Głosowanie na fanpejdżu Miejskiego Zarządu Dróg iKomunikacji na Facebooku będzie możliwe od 8 do 15 kwietnia! Zgodnie zregulaminem konkursu liczba polubień będzie stanowiła 20 procent ogólnej ocenydanej pracy. Musimy tu zaznaczyć, iż pod uwagę będą brane wyłącznie polubienia,czyli kliknięcia „lubię to”! Inne ikony („super”,”haha” itp.) nie będą podliczane. Oczywiście w głosowaniufacebookowym będzie można oddawać głos nie tylko na jedną pracę. Ostatecznaocena prac (zsumowanie wszystkich punktów) nastąpi do 19 kwietnia.