Trzy oferty na centrum przesiadkowe w Dąbrowie

infotrans
15.05.2020 16:00

Trzy oferty dostał samorząd Dąbrowy Górniczej w ponowionym przetargu na budowę centrum przesiadkowego przy głównym dworcu kolejowym w tym mieście.

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione ze względu na zbyt wysokie ceny.

Drugie podejście

Także w obecnym przetargu, w którym budżet określono na 200 mln zł brutto, oferty opiewają na kwoty od 286,2 mln zł brutto do 315,9 mln zł brutto. W obecnej procedurze przewidziano jeszcze aukcję elektroniczną.

Zamawiana w jednym postępowaniu budowa centrum przesiadkowego wraz z przebudową układu torowego głównej stacji w Dąbrowie Górniczej to ważny element wspólnych inwestycji dąbrowskiego magistratu i spółki PKP PLK.

W trwającym od 19 listopada ub. roku pierwszym przetargu zamawiano prace związane z budową centrum przesiadkowego, okolicznego układu komunikacyjnego, jak i przebudową stacji kolejowej, wraz z budową nowych przejść i przejazdów pod linią kolejową. Termin realizacji całości robót przewidziano na wiosnę 2023 r.

Do przetargu, jak okazało się w połowie lutego br., zgłosiło się dwóch wykonawców. Przy budżecie zamówienia 250 mln zł brutto, konsorcjum Budimeksu i spółki PRB Tor zaproponowało cenę 269,5 mln zł brutto, a konsorcjum firm Nowak Mosty i Gretasport – 317,6 mln zł brutto. Po analizie ofert magistrat opublikował ogłoszenie o unieważnieniu przetargu, z powodu przekroczenia budżetu.

Trzech graczy

W ponowionym przetargu, opublikowanym 3 kwietnia br., m.in. skrócono część wymaganych okresów gwarancji i wydłużono okres realizacji jednej z drogowych części zamówienia. Otwarte w piątek oferty złożyły w nim: konsorcjum BPBP, Primost Południe i PRB Tor (286,2 mln zł brutto), konsorcjum Nowak Mosty i Complex (309,6 mln zł brutto) oraz Budimex (315,9 mln zł brutto). Przewidziano jeszcze aukcję elektroniczną – na platformie zamówień PKP PLK.