Trzech do gorzowskich kontroli, ale nic z tego nie wyszło

infotrans
15.12.2020 19:00

Gorzów Wielkopolski rozstrzygnął przetarg, którego przedmiotem była kontrola biletów i windykacja należności. Do zamawiającego zgłosiło się trzech oferentów:

•             Kancelaria Wierzyciel sp. z o.o. – cena 679 432,32 PLN,

•             CPW sp. z o.o. – cena 503 760,00 PLN,

•             Rewizor sp. z o.o. – cena 563 328,00 PLN.

Zamawiający miał przygotowaną kwotę 768 000,00 PLN brutto na sfinansowanie tego zamówienia. Wszystko zatem wskazywało na to, że wybór najlepszej oferty będzie jedynie formalnością. Okazało się przeciwnie...

Miasto unieważniło przetarg powołując się na okoliczność, że postępowanie przetargowe jest obarczone wadą niemożliwą do usunięcia, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Rozstrzygnięcie jest zatem zaskakujące, tym bardziej, że nie wiemy co dokładnie mieli na myśli urzędnicy powołując się na niemożliwą do usunięcia wadę.

W tej sytuacji pozostaje czekać na powtórne rozpisanie przetargu. Dodajmy jeszcze, że umowa z wykonawcą miała zostać zawarta na okres 24 miesięcy.

Zakres zamówienia

Przedmiotem unieważnionego już zamówienia było wykonywanie usługi polegającej na prowadzeniu kontroli biletów na przewóz osób, zwierząt i bagażu oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych bądź bezpłatnych w pojazdach komunikacji miejskiej zarządzanej przez zamawiającego na wszystkich liniach kursujących w granicach administracyjnych miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz liniach podmiejskich. Kontrola biletów miała być wykonywana we wszystkie dni robocze, soboty, niedziele i święta, w każdym miesiącu kalendarzowym, w godzinach kursowania pojazdów komunikacji miejskiej, w sposób ciągły i systematyczny, ze szczególnym uwzględnieniem godzin szczytu przewozowego, w liczbie minimum 2 400 kontroli miesięcznie. Kontrole winny być wykonywane przez co najmniej 6 kontrolerów.

Przez kontrolę biletów zamawiający rozumie wejście kontrolerów do pojazdu komunikacji miejskiej i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe wnieśli opłatę za przejazd, posiadają ważny bilet papierowy lub elektroniczny, zakupiony przy pomocy aplikacji mobilnej oraz dokumenty nadające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego. Kontrole winny być wykonywane za pomocą urządzeń składających się ze smartfona oraz przenośnej drukarki, służących do wystawiania opłat dodatkowych. Kontrolerzy wykonawcy mieli być uprawnieni do przeprowadzania kontroli pojedynczo.

Ponadto, wykonawca na każdorazowe żądanie zamawiającego byłby zobowiązany oddelegować kontrolerów do przeprowadzania badań potoków pasażerskich w pojazdach komunikacji miejskiej, na wyznaczonych przez miasto liniach. Maksymalna liczba godzin do wykorzystania przez zamawiającego w okresie trwania umowy wynosi 360 godzin, natomiast minimalna 240 godzin, z zastrzeżeniem, że liczba godzin przypadająca na jednego pracownika kontroli nie przekroczy 60 godzin. Zwycięska firma miała być odpowiedzialna za właściwy, bezkonfliktowy przebieg kontroli, dobór odpowiednich osób do prowadzenia kontroli biletów pod względem fachowości, kultury w kontaktach z pasażerami, znajomości aktualnie obowiązujących taryf, opłat dodatkowych, układu komunikacyjnego miasta, rodzajów i szaty graficznej biletów, kodowania kasowników, przepisów porządkowych.