Trwa budowa centrum przesiadkowego Ligota. II etap
Trwa budowa węzłaprzesiadkowego w Katowicach Ligocie. W związku z prowadzonymi pracami wczwartek, 4 stycznia zmieni się organizacja ruchu na ul. Panewickiej i ul.Zielonogórskiej.
Drogowcy przełożą ruch na północną stronę ul. Panewnickiej,na której w ostatnim czasie wykonano nawierzchnię z betonu asfaltowego. Kierowcóww dalszym ciągu będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy w stronę ul. Kolejowej.Bez zmian pozostaną także drogi objazdowe.
– Ruch w jednym kierunku zostanie wprowadzony również na ul.Zielonogórskiej w stronę ul. Panewickiej. Z kolei dojazd do ul. Zielonogórskiejbędzie możliwy od ul. Koszalińskiej. Zmiany spowodowane są koniecznościąwykonania prac w ramach II etapu realizacji inwestycji. Będą obowiązywać dokońca budowy centrum przesiadkowego, czyli zgodnie z harmonogramem, do połowy2018 roku – wyjaśnia Mateusz Bednarczyk, kierownik budowy, Skanska.
Centrum przesiadkowe w Ligocie to pierwsze takie rozwiązaniew Katowicach. Będzie obsługiwało połączenia: autobus – pociąg – komunikacjaindywidualna. Właśnie dobiegł końca I etap realizacji inwestycji, w ramachktórego firma Skanska wykonała prace po południowej stronie ul. Panewnickiej wobrębie dworca PKP, w tym: kanalizację deszczową, przebudowę ciepłociągu, siecielektroenergetycznej, teletechnicznej i gazowej. Zbudowano także dwa ronda wrazz pierścieniami, jezdnię asfaltobetonową pomiędzy rondami oraz chodniki przyPlacu ks. Grzondziela. W ramach centrum przesiadkowego powstały fundamentywiaty przystankowej oraz rowerowej, a już wkrótce staną ściany wiaty rowerowej.
Zaawansowane są także prace związane z budową drogidojazdowej do węzła przesiadkowego i parkingów. Przebudowano sieci kanalizacjisanitarnej. Trwa również budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa siecielektroenergetycznej oraz teletechnicznej na tym obszarze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Węzeł w Ligocie będzie pierwszym w Katowicach, a do 2019roku będziemy mieli zakończone 4 inwestycje tego typu. Mieszkańcy będą moglikorzystać z przesiadek pomiędzy środkami komunikacji publicznej oraz przesiadaćsię z samochodów na autobus czy pociąg – podkreśla Marcin Krupa, prezydentKatowic. – Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejszaz nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasuoraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą dokorzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczbypojazdów na drogach, co zmniejszy hałasi emisję spalin oraz korki – dodaje prezydent.
Celem projektu jest rozwój przyjaznych dla środowiska iniskoemisyjnych systemów transportu miejskiego oraz promowanie mobilnościzgodnej z zasadami zrównoważonego transportu. W ramach inwestycji w Ligociepowstaje parking naziemny ze 110 miejscami postojowymi. Wybudowana zostaniestrefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi orazmiejscami oczekiwania podróżnych. Wykonawca węzła jest ponadto zobowiązany dourządzenia zieleni i małej architektury.
„