Trójmiasto z biletem SkyCash
infotrans
04.06.2014 14:55
Trójmiasto z biletem SkyCash
Z dniem 1 czerwca Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej umożliwia zakupu biletów przez telefon przy pomocy nowej aplikacji. Do obecnie funkcjonujących operatorów płatności mobilnych, moBilet i callPay, dołącza bowiem kolejny –SkyCash. Zakup biletu przy pomocy nowego systemu odbywa się podobnie, jak w usłudze moBilet. Pasażer po wejściu do pojazdu uruchamia aplikację w telefonie, wybiera rodzaj biletu, wpisuje nr linii i potwierdza zamiar zrealizowania transakcji. Podczas kontroli okazuje zaś ekran z zakupionym biletem.
Za pomocą aplikacji SkyCash kupować można jednoprzejazdowe bilety metropolitalne obowiązujące w komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni oraz MZK Wejherowo. Opłata za przejazd linią zwykłą, uiszczana za pomocą telefonu wynosi 2,8 zł (bilet normalny) lub 1,4 zł (bilet ulgowy). Koszt podróży linią pospieszną, specjalną lub nocną wynosi odpowiednio 3,8 i 1,9 zł. Warto zauważyć, że bilet kupiony przez telefon jest tańszy, niż jego papierowy odpowiednik nabyty w kiosku. Dodatkowo, w ramach Promocji SkyCash, pierwszy bilet skasować można za darmo. Pasażerowie, którzy posiadają w telefonie aplikację SkyCash, mogą również kupować bilety jednorazowe na przejazd pociągiem SKM. Osoby zmotoryzowane ucieszy zaś wiadomość o możliwości płacenia komórką za postój samochodu w strefach płatnego parkowania w Gdańsku, Gdyni i Sopocie.
Prezentowana usługa występuje także w wielu innych polskich miastach. Dzięki temu po przyjeździe do Warszawy, Poznania, Wrocławia i kilkudziesięciu innych miast można od razu wsiąść do komunikacji miejskiej, nie tracąc czasu na poszukiwanie punktów sprzedaży biletów. SkyCash dostępny jest też, oprócz SKM, w pociągach Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich. Umożliwia również dokonywanie płatności za postój samochodu w prawie 30 miastach. Pozostałe usługi
SkyCash znajduje zastosowanie nie tylko w transporcie. Wykorzystywany może być też do zasilania telefonów na kartę, wypłacania gotówki z bankomatów, kupowania biletów do kina, a także do rozliczeń pomiędzy znajomymi i płatności za domowe rachunki. Żeby móc korzystać z usługi, wystarczy posiadać telefon z dostępem do internetu i zainstalować bezpłatną aplikację, którą można pobrać tutaj lub wysyłając pustego SMS-a na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego). Następnie należy zasilić specjalne konto lub „podpiąć”kartę MasterCard lub Visa, dzięki czemu płatności za bilety będą realizowane bezpośrednio z rachunku bankowego.
Już czwarty rok mieszkańcy oraz turyści odwiedzający Trójmiasto i okolice kupować mogą jednoprzejazdowe bilety metropolitalne przez telefon. 1 stycznia 2011 r. Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej wprowadził usługę moBilet, w której przejazdy środkami komunikacji miejskiej opłacane są przy pomocy specjalnej aplikacji w telefonie. We wrześniu 2012 r. rozszerzono ofertę o system CallPay, oparty na zasadzie wykonywania połączeń telefonicznych pod określone numery. Od 1 czerwca pasażerowie korzystający z usługi callPay będą mogli również, podobnie jak użytkownicy moBilet i SkyCash, kasować bilety za pomocą wgrywanej aplikacji. Od początku uruchomienia płatności mobilnych w naszym regionie, przez telefon sprzedano ponad 350 tys. biletów. W ciągu miesiąca pasażerowie kasują średnio 16,5 tys. biletów, w tym 15,5 tys. za pomocą usługi moBilet. Trzy czwarte z nich to opłaty normalne.