Trapeze z drugą ofertą na serwis krakowskich tablic SDIP

infotrans
18.11.2019 12:30

Trapeze z przedstawiło atrakcyjniejszą ofertą dla Krakowa na utrzymanie tablic SDIP.

Kraków ponownie szukał firmy, która miałaby utrzymywaćtablice dynamicznej informacji pasażerskiej. Tak jak przy poprzednim razie,miasto znalazło jednego (tego samego) wykonawcę. Jest nim firma Trapeze Poland Sp. zo. o., która chce wykonać zamówienie za 1 198 929,83 PLN.

To promocyjna ofertaw stosunku do poprzedniego razu, kiedy cena rzeczonej firmy za wykonaniezamówienia wyniosła 1 474 338,62 PLN brutto. Jednocześnie firma zaoferowałaudzielenie gwarancji w okresie 24 miesiące na dostarczony sprzęt, a więc mniejo rok niż poprzednio. Z kolei budżet miasta na utrzymanie SDIP w dalszym ciąguwynosi równe 1 000 000 PLN.

Zatem, mimo obniżki ceny przez Trapeze, w dalszymciągu pozostaje ona poza możliwościami finansowymi miasta – przynajmniej narazie. Teraz czas na ruch po stronie zamawiającego – czy ponownie unieważniprzetarg, czy jednak tym razem znajdzie brakujące środki. Miasto planuje, żezwycięska firma będzie świadczyła usługi do dnia 30 października 2021 roku.

Zadania związane z utrzymywaniem SDIP

Do zadań firmy ma należeć ogólnie ujmując, świadczenie usługutrzymania istniejących i zlokalizowanych na terenie miasta Krakowa urządzeń isieci związanych z tablicami dynamicznej informacji pasażerskiej: tablicinformacji dla pasażerów o rzeczywistym czasie przyjazdu pojazdu.

Z kolei do prac utrzymaniowych zamawiający zaliczył m.in.:

– powiadamianie zamawiającego o stwierdzonych przezwykonawcę awariach, uszkodzeniach, które nie były przedmiotem zgłoszenia zestrony zamawiającego,

– wykonywanie niezwłocznych napraw i usuwanie uszkodzeństwierdzonych podczas przeglądów i konserwacji,

– wykonywanie w ramach napraw i usuwania uszkodzeń, podmianuszkodzonych urządzeń na urządzenia rezerwowe,

– przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń ze stronyzamawiającego dotyczących wadliwej pracy przedmiotu zamówienia oraz wykonywanieprac utrzymaniowych we wszystkie dni tygodnia przez całą dobę,

– przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych,kontroli technicznych i konserwacji przedmiotu zamówienia w ustalonychterminach,

– przeprowadzenie kontroli poprawności funkcjonowania ponaprawach i konserwacjach,

– przeprowadzenie wszelkich innych przeglądów, obsługtechnicznych i kontroli poszczególnych składników SDIP,

– powiadamianie określonych służb o usunięciu awarii,uszkodzeń i o przywróceniu tablic do normalnej pracy,

– sporządzanie wymaganych przez zamawiającego protokołów,sprawozdań, raportów,

– gromadzenie złomu powstałego z demontażu przedmiotuzamówienia,

– utylizację nieprzydatnych składników systemu powstałych zdemontaży z przedmiotu zamówienia,

– likwidację skutków awarii, usterek lub uszkodzeń i szkódniezależnie od przyczyn ich powstania.

Czas reakcji obowiązujący wykonawcę

Naprawy awaryjne i likwidacje uszkodzeń powinny byćpodejmowane najpóźniej w ciągu godziny od zgłoszenia lub pozyskania wiadomościo uszkodzeniu lub o szkodzie. Muszą być one zakończone w ciągu:

– 2 godzin – w przypadku podjęcia interwencji, pozyskaniainformacji dotyczących niesprawności, stosownego zabezpieczenia w przypadkustwarzania przez tablicę zagrożenia dla innych,

– 10 godzin – usunięcie usterki – np. wymiana komputera,wymiana kontrolera matrycy LED, zasilacza, wymiana lub naprawa przycisku dlapieszych itp.,

– 48 godzin – w przypadku uszkodzenia kabla zasilającego,elementu łączności, wymiany szyby, wymiany całej tablicy, wymiany masztu itp.