Trapeze na UITP 2019: WE MOBILITY
Na tegorocznym UITP Global Public Transport Summit wSztokholmie firma Trapeze zaprezentowała innowacyjne rozwiązania w zakresiezarządzania pojazdami, kierowcami i ich szkoleniami, zarządzania zajezdniami,flotą i aktywami, systemów kontroli operacyjnej, wyposażenia pojazdów, zarządzaniataryfami, a także dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z wyświetlaczamiprzystankowymi e-papier oraz rozwiązania dla autonomicznej mobilnością.
Systemy sterowania
Najnowsza generacja systemu zarządzania transportempublicznym LIO rozszerza ofertę produktów z rodziny Trapeze AVLC. Standardowawersja „LIO-Enterprise”, zyskała mniejszego odpowiednika „LIO-Professional”,dzięki któremu system może być dostosowany do potrzeb mniejszych organizatorówi operatorów transportowych. Oprogramowanie takie może zostać zainstalowane wkrótkim czasie, przy mniejszych kosztach.Trapeze konfiguruje niezbędne parametry w porozumieniu z klientem,minimalizując w ten sposób zaangażowanie pracowników Zamawiajacego, którzy pokrótkim szkoleniu mogą korzystać z systemu w pełnym zakresie.
Nowa podejście Trapeze w zakresie oprogramowania w pojazdachoznacza także, że pojazdy te mogą być wyposażone w dostępne na rynku smartfonylub tablety i w łatwy sposób w pełni zintegrowane z systemem sterowania LIO.Nowe rozwiązanie daje szansę na integrację w systemie wszystkich pojazdów, wszczególności u mniejszych operatorów transportu.
Efektywne szkolenie
Oprogramowanie NOVUS SchedulePlus firmy Trapeze pozwalaoperatorom miejskiego transportu publicznego na planowanie optymalnych tras,spełniając tym samym wymagania zarówno pasażerów, jak i organizatorówtransportowych w najlepszy możliwy sposób. Unikalne algorytmy zapewniająmaksymalną wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia dyspozytorów,prezentując przejrzyste zestawienie wszystkich czasów i kosztów podróży.
Oprogramowanie NOVUS Driver Training pomaga kierowcomautobusów w świadczeniu usług z najwyższym możliwym poziomem bezpieczeństwa iwydajnością. Skraca czas potrzebny na szkolenie nowych kierowców, uzupełniającjazdę po ulicach szczegółowym treningiem na wirtualnej trasie. Za każdym razem,gdy kierowcy zmieniają trasę na inną, mogą szybko i łatwo zapoznać się z nowąsytuacją, w tym ostatnimi zmianami i komunikatami.
Planowanie i zarządzanie
System planowania i zarządzania operacyjnego Trapeze tozintegrowane modułowe rozwiązanie do planowania, dysponowania i planowaniapojazdów oraz kierowców. Algorytmy optymalizacji i nowoczesne aplikacjekomunikacyjne dla personelu wspierają stabilne, wydajne działanie w firmachtransportowych. Dostępne są również analizy statystyczne i raporty. Wkonsekwencji zintegrowane, proaktywne monitorowanie pomaga w codziennej pracy.
Zarządzanie taksówkami
Oprogramowanie dla taksówek firmy Trapeze to zintegrowane,skalowalne i całkowicie zautomatyzowane rozwiązanie do wydajnego i bezpiecznegozarządzania transportem pasażerów za pomocą taksówek, przy jednoczesnymminimalizowaniu kosztów. Moduł rezerwacji umożliwia pasażerom rezerwowaniepodróży w dowolnym momencie i śledzenie zamówionych taksówek. Systemautomatycznie informuje ich o wszelkich zmianach. Wydajność dyspozycji zleceń zwiększa siędzięki elastycznemu zarządzaniu pojazdami i kierowcami, monitorowaniu podróży ibezpiecznemu przechowywaniu danych. Koszty są redukowane dzięki minimalizacjipracy manualnej i wykrywaniu niepożądanych zachowań kierowcy. Klienci zaprzejazd mogą płacić kartą lub gotówką.
WE MOBILITY
Rosnące zapotrzebowanie na indywidualną mobilność sprawia,że coraz trudniej organizatorom transportu publicznego skutecznie zaspokajaćindywidualne potrzeby transportowe. Pionierskie rozwiązanie „WE MOBILITY” firmyTrapeze zapewnia operatorom transportowym jedną platformę do zaspokojeniaróżnych potrzeb pasażerów. Obsługuje kilka łańcuchów, w tym rezerwację,planowanie podróży, dysponowanie i zarządzanie operacjami, a także informacjezwrotne z podróży w czasie rzeczywistym, tworząc wartość dodaną dla operatora iklienta. WE MOBILITY opiera się na serii modułowych, skalowalnych elementów IT,które można skonfigurować, jako samodzielne lub w pełni zintegrowane systemy.
Zarządzanie zajezdnią
Nowa seria produktowa „PitStop” firmy Trapeze pozwalaoperatorom usług transportowych monitorować stan swojej floty dzięki skutecznejkontroli zasobów do konserwacji, stanów pojazdu i planowanych konserwacji.System oferuje kluczowe wsparcie w zakresie dostępności, niezawodności ibezpieczeństwa pojazdów, zwiększając w ten sposób przejrzystość, wydajność iobniżając koszty. Seria PitStop obecnie składa się z trzech rozwiązań, któremogą być używane pojedynczo lub w kombinacji: Trapeze Enterprise AssetManagement SmartTEAM pomaga w zarządzaniu stanem technicznym pojazdów,SmartMonitor to oprogramowanie do monitorowania stanu pojazdów w czasierzeczywistym – paliwo, bateria, ekodriving, a SmartParking to oprogramowanie dozarządzania parkingami i zajezdniami, które zapewnia kompleksowy, szczegółowyprzegląd lokalizacji pojazdów nie będących w użyciu operacyjnym.
Operatorzy kolejowi również zaufali Trapeze, wykorzystująctechnologię Enterprise Asset Management (EAM), aby skutecznie stawić czoławyzwaniom. Rozwiązanie EAM firmy Trapeze ułatwia monitorowanie całejinfrastruktury w czasie rzeczywistym: taboru, instalacji i całych odcinkówtorów. Rozwiązanie umożliwia przedsiębiorstwom kolejowym obniżenie kosztóweksploatacji i utrzymania infrastruktury i taboru, przy jednoczesnym wydłużeniuich żywotności i zwiększeniu bezpieczeństwa operacyjnego.
Bilety ze smartfonów
Rozwiązanie ComfoAccess® firmy Trapeze sprawia, żekorzystanie z miejskiego transportu publicznego jest wygodniejsze niżkiedykolwiek: wsiadasz, jedziesz i płacisz – bezstykowo i bez gotówki. Odpewnego czasu Trapeze oferuje rozwiązanie Be-in / Be-out przy użyciuinteligentnych kart. To rozwiązanie zostało teraz wzbogacone o system Check-in/ Be-out na smartfony: po prostym uruchomieniu aplikacji przed rozpoczęciempodróży pasażerowie mogą podróżować bez konieczności podejmowania dalszychdziałań. System biletowy automatycznie wykrywa koniec podróży i odpowiednio jąrozlicza.
Innowacyjna autonomia
AMoTech GmbH kładzie nacisk na autonomiczną mobilność irozwija powiązane usługi i rozwiązania. Firma ma siedzibę w Neuhausen amRheinfall w Szwajcarii i jest spółką całkowicie zależną od Grupy Trapeze.AMoTech integruje pojazdy z autonomiczne w istniejących systemach sterowania ipomaga organizatorom miejskim i operatorom transportu w realizacji ich wizjiautonomicznej mobilności. Od marca 2018 roku na drogach publicznych w Neuhausenam Rheinfall kursuje pojazd autonomiczny w ramach projektu „Route 12”. Jestobsługiwany przez Verkehrsbetriebe Schaffhausen (VBSH). Integracja z systememsterowania Trapeze przynosi duże korzyści zarówno pasażerom, jak idyspozytorom, dzięki czemu np. informacje dla pasażerów są w pełni dostępne nawszystkich dostępnych kanałach, takich jak wyświetlacze informacji pasażerskiejna przystankach i smartfony. Ponadto, we współpracy z miastem wkrótce zostaniewprowadzona usługa transportu na żądanie z wykorzystaniem pojazdówautonomicznych. Celem jest rozwiązanie problemu pierwszej mili i ostatniejmili, które doskonale uzupełnia regularne linie transportu miejskiego.
O przyszłości
Podczas UITP Trapeze zaprezentowało dwa innowacyjne,rozwiązania przyszłości. Podczas sesji poświęconej „Eksploatacji flot autobusówelektrycznych” Trapeze pokazało, jak efektywnie minimalizować nieproduktywneczasy dzięki rozwiązaniu „Pit Stop”. Natomiast w zakresie „integracji usługreagowania na zapotrzebowanie w miejskich sieciach transportowych”, Trapezelideruje w wykorzystywaniu zautomatyzowanych pojazdów. Firma przedstawiła, wjaki sposób rozwiązania dla pierwszej mili i ostatniej mili mogą uczynićtransport publiczny bardziej atrakcyjnym i wpłynąć na zwiększenie liczbypasażerów.
„