Transportowa strategia o wzroście indywidualnej motoryzacji
Miliony pasażerów wsiądą do samolotów, samochodów, pociągówi na motocykle. Wysiądą z autobusów – pisze poniedziałkowy „PulsBiznesu”.
-„Producenci samochodów i motocykli oraz przewoźnicylotniczy i kolejowi mogą zacierać ręce. Ich pojazdy będą się cieszyć corazwiększą popularnością wśród pasażerów. W projekcie Strategii ZrównoważonegoRozwoju Transportu opracowanej przez Ministerstwo Infrastruktury wskazanokonieczność wprowadzenia zachęt, które skłonią kierowców i pasażerów autosobowych do korzystania z komunikacji publicznej” – czytamy w”PB”.
„Mimo to jej autorzy przyznają, że motoryzacjaindywidualna nadal cieszyć się będzie wielką popularnością. Liczba osóbkorzystających rocznie z samochodów wzrośnie z 3,1 mld osób w 2015 r. do 4,1mld w 2030 r. To wariant minimum. Opcja maksimum wskazuje na wzrost o 41 proc.- do 4,4 mld osób. O 60-86 proc. wzrośnie roczny wskaźnik osób jeżdżącychmotocyklami, a pasażerów samolotów będzie więcej o 116-155 proc.” -podkreśla dziennik.
„Mniej będzie ich natomiast w autobusach zarównomiejskich, jak i dalekobieżnych oraz podmiejskich. Spadek tych ostatnich możeosiągnąć 14 proc., z 702 mln osób w 2015 r. do 606 mln osób w 2030 r. Wautobusach miejskich liczba pasażerów zmniejszy się z 2,7 mld osób w 2015 do2,6 mld w 2030 r.” – czytamy. (PAP)
Konsultujmy!
Projekt Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 możnapobrać TUTAJ
Zapraszamy do zapoznania się z projektem StrategiiZrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. i jego konsultacji – w dniach od 9 listopada2018 r.do 14 grudnia 2018 r.-
za pośrednictwem ankiety on-line umieszczonej podlinkiem:http://konsultacje.atmoterm.pl/prognozasrt/ naadres e-mail: [email protected]
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
lub w miejscu udostępnienia dokumentów tj. Główna BibliotekaKomunikacyjna, ul. Chałubińskiego 4/6 w Warszawie na adres pocztowy:Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6 Warszawa 00-928,
ustnie do protokołu w godzinach od 9.00 – 15.00 w siedzibieMinisterstwa Infrastruktury (Główna Biblioteka Komunikacyjna ul.Chałubińskiego 4/6 w Warszawie).
Zaktualizowana SRT nadal pozostanie wyłącznie strategiątransportową, istnieje jednak konieczność przeprowadzenia jej aktualizacjipolegającej między innymi na dostosowaniu jej zapisów do treści SOR, zeszczególnym uwzględnieniem celów, kierunków interwencji, działań, wskaźników,podejścia zintegrowanego (terytorialnego), projektów strategicznych i ramfinansowych oraz wyeliminowania działań już zrealizowanych. Istotąaktualizowanej SRT jest wskazanie celu oraz nakreślenie kierunków rozwojutransportu tak, aby etapowo do 2030 r. możliwe było osiągnięcie celówzałożonych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwój do roku 2020 (zperspektywą do 2030 roku).
„