Transport w Budżecie Obywatelskim 2015: Warszawa głosuje!
W dniach 20-30 czerwca będzie można oddać głos na zgłoszone przez warszawiaków projekty do budżetu obywatelskiego. W sumie jest ich 1390, w tym ok. 400 dotyczy komunikacji i dróg . Aby zagłosować, nie trzeba być zameldowanym w stolicy, ani pełnoletnim. Przed zagłosowaniem trzeba wybrać tylko jedną dzielnicę, w której chce się oddać głos. Na Białołęce, Ochocie i Woli trzeba będzie też wybrać dany obszar dzielnicy. Wybrana dzielnica nie musi być tą, w której się mieszka. Każdy mieszkaniec będzie mógł zagłosować maksymalnie na pięć projektów (na Białołęce, Ochocie i Woli na 10 – pięć ogólnodzielnicowych i pięć z wybranego obszaru). Najłatwiej głos będzie można oddać przez internet. Można to zrobić też w wersji papierowej – przychodząc do wybranego urzędu dzielnicy i wrzucając do urny wypełnioną kartę do głosowania. Głos można przesłać też listownie (z dopiskiem 'Budżet partycypacyjny 2015′) na adres swojego urzędu dzielnicy. Kartę do głosowania będzie można pobrać ze stron internetowych dzielnic lub w wydziałach obsługi mieszkańców tych urzędów od 20 czerwca. Każdy mieszkaniec Warszawy może oddać głos tylko raz. Jeśli zrobi to np. przez internet i osobiście, wszystkie jego głosy zostaną uznane za nieważne. Głosować mogą tylko osoby mieszkające w Warszawie, ale nie muszą być one w stolicy zameldowane. Głos mogą oddać także osoby niepełnoletnie, jednak by to zrobić muszą mieć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego (przy głosowaniu papierowym trzeba dołączyć podpisaną zgodę, a przy głosowaniu przez internet rodzic musi wpisać swoje dane w polach, które pokażą się po wpisaniu numeru PESEL dziecka). Głos mogą oddać także mieszkający w Warszawie cudzoziemcy. Wcześniej będą musieli jednak okazać pracownikowi wydziału obsługi mieszkańców wybranego urzędu dzielnicy ważny dokument podróży, wydany przez państwo, którego są obywatelami. Chcesz głosować? –kliknij TUTAJ
– STARY MOKOTÓW –CHODNIKI WOLNE OD ROWERÓW!, czyli dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerzystów na jednokierunkowych ulicach: Łowicka, Dąbrowskiego, Narbutta, Wiktorska, Wiśniowa.
– Budowa 2 000 metrów kw. ścieżki rowerowo-pieszej wzdłuż chodnika na ul. Połczyńskiej na odcinku między ul. Szeligowską, a ul. Powstańców Śląskich z masy bitumicznej lub mineralno-asfaltowej.
– Budowa ścieżki rowerowej po północnej stronie Al. Waszyngtona, na odcinku Rondo Waszyngtona – ul. Międzynarodowa
– Oświetlenie ścieżki rowerowej i chodnika (Fieldorfa – Rechniewskiego).
– Stojaki na rowery – instalacja w wybranych miejscach.
– Kontrapasy rowerowe – dopuszczenie ruchu rowerowego 'pod prąd’ na 11 ulicach lokalnych ( razem ok. 4 km) dla ułatwienia poruszania się po Śródmieściu rowerem.
– Poprawa spójności sieci tras rowerowych na Nowej Pradze i Pelcowiźnie (budowa 3 krótkich odcinków dróg i 3 azyli, wyznaczenie 4 kontrapasów i 1 przejazdu dla rowerów oraz wymiana 6 progów spowalniających).
Z zakresu transportu zrównoważonego warto wymienić następujące projekty:
– Wprowadzenie na terenie osiedla Sadul 'Strefy 30′
– Budowa wiaty przystankowej na ul. Czwartaków, przystanek przy ul. Szyszaków
– Budowa Parkingu 'Parkuj i jedź’ w rejonie pętli tramwajowej na Gocławku
Ponadto w Śródmieściu swój głos można oddać np. na budowę dwóch wind na moście Poniatowskiego (koszt to ponad 2 mln zł), wytyczenie przejścia dla pieszych przez ul. Marszałkowską na wysokości Ogrodu Saskiego (1,5 mln zł)). W innych dzielnicach można głosować m.in. na budowę miejsc postojowych dla samochodów, ścieżek rowerowych, boisk, kortów tenisowych, siłowni plenerowych, placów zabaw i sygnalizacji świetlnej. Można też poprzeć renowację terenów zieleni i plaży nad Wisłą, ustawienie fotoradarów, rozbudowę systemu monitoringu miejskiego, stworzenie bezpłatnej sieci wi-fi dla mieszkańców, czy organizację wystaw plenerowych i teatrzyków kukiełkowych. Mamy też dwa projekty w zakresie estetyzacji warszawskich ulic z komunikacyjnym taborem w roli głównej (które w zasadzie to się dublują). To:
– PODŚWIETLENIE LOKOMOTYWY PRZY OKRĘŻNEJ – atrapa lokomotywy parowej, stojąca na ul. Okrężnej przypomina o kolejce wilanowskiej, która od 1892 roku stanowiła motor rozwoju starej Sadyby. Miała być atrakcją dla turystów i dzieci. Koszt ok. 38 800 PLN)
– KOLEJKA WILANOWSKA – dodanie elementów przestrzennych i oświetlenia do parowozu stojącego przy dużej arterii komunikacyjnej (ul. Powsińska), symbolizującego dawną świetność kolejki wilanowskiej (koszt 82 500,00 PLN)
Polecamy wyszukiwarkę projektów, gdzie można odhaczyć te związane z transportem i komunikacją –TUTAJ