TransInfo Archiwum|Infotrans|Przewoźnicy|Transport w Budżecie Obywatelskim 2015: Płock zagłosuje 13 września
Transport w Budżecie Obywatelskim 2015: Płock zagłosuje 13 września
infotrans
05.09.2014 15:51
Transport w Budżecie Obywatelskim 2015: Płock zagłosuje 13 września
W trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Płocka mieszkańcy będą mogli wybierać spośród 57 projektów. W tej liczbie 28 dotyczą przedsięwzięć ogólnomiejskich, pozostałe to projekty osiedlowe. Głosowanie rozpocznie się w następną sobotę, 13 września i potrwa do 3 października. Ze wszystkimi projektami oraz z harmonogramem głosowania można zapoznać się tutaj. Pula, jaką miasto przeznaczyło na tę edycję, to 5 mln zł – tyle co poprzednio. Różnica jest jednak taka, że 800 tys. zł zostanie przeznaczone na projekt (lub projekty) ogólnomiejski, reszta pieniędzy – na osiedlowe. Czyli na każde z 21 osiedli wypada po 200 tys. zł. Nowością jest, że głosowanie będzie powszechne i niejawne. Prawo do wybierania projektów będzie miał każdy płocczanin, który skończył 16 lat, zameldowany w mieście na stałe lub na pobyt czasowy (lista uprawnionych do głosowania zostanie ustalona 10 września). Po okazaniu dowodu osobistego z numerem PESEL i zweryfikowaniu go przez pracownika samorządowego głosujący otrzyma formularz do głosowania. Znajdować się na nim będą dwie rubryki. Jedna do oddania głosu na projekt ogólnomiejski, jedna – na poparcie projektu osiedlowego. Uwaga – nie ma obowiązku głosowania na projekt związany z osiedlem, na którym mieszkamy i jesteśmy zameldowani. Nie ma także obowiązku głosowania na danym osiedlu. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych projektów z zakresu transportu publicznego. Warto na nie zagłosować!
– Projekt nr 10 – 'Happy bus’ (Szczęśliwy bus). Lokalizacja: Ośrodek Opiekuńczo-Wychowawczy w Płocku, ul. Mościckiego 27.
Opis: celem projektu jest zakup dla Ośrodka Opiekuńczo-Wychowawczego w Płocku (przejściowy Dom Dziecka) środka transportu do przewozu dzieci – busa – 9-10 osobowego. Dzięki takiemu przedsięwzięciu placówka będzie w pełni realizować zadania w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, leczenia, rehabilitacji, w tym profilaktyki społecznej. Koszt: 150 tys. zł
– Projekt nr 41 – Park rowerowy. Lokalizacja: Działki w pobliżu mostu Solidarności. Opis: Celem projektu jest propagowanie sportów rowerowych wśród mieszkańców Płocka. W jego skład wchodzą tory rowerowe o różnej trudności, które pozwolą rozwijać zainteresowania nie tylko pasjonatów, ale także całych rodzin. Projekt skupia się na wielu dyscyplinach rowerowych, rozpoczynając od torów przejezdnych dla dzieci, a kończąc na widowiskowych ewolucjach w powietrzu. Koszt: 700 tys. zł
– Projekt nr 63 – Budowa ścieżki spacerowej i rowerowej wzdłuż ul. Bielskiej. Lokalizacja: Płock. Opis: Projekt przewiduje budowę ścieżki rowerowej i/lub ścieżki spacerowej wzdłuż ulicy Bielskiej na odcinku: od istniejących ścieżek rowerowych przy ul. Targowej do cmentarza komunalnego. Koszt: 800 tys. zł
– Projekt nr 10 – 'Happy bus’ (Szczęśliwy bus). Lokalizacja: Ośrodek Opiekuńczo-Wychowawczy w Płocku, ul. Mościckiego 27.
Opis: celem projektu jest zakup dla Ośrodka Opiekuńczo-Wychowawczego w Płocku (przejściowy Dom Dziecka) środka transportu do przewozu dzieci – busa – 9-10 osobowego. Dzięki takiemu przedsięwzięciu placówka będzie w pełni realizować zadania w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, leczenia, rehabilitacji, w tym profilaktyki społecznej. Koszt: 150 tys. zł
– Projekt nr 41 – Park rowerowy. Lokalizacja: Działki w pobliżu mostu Solidarności. Opis: Celem projektu jest propagowanie sportów rowerowych wśród mieszkańców Płocka. W jego skład wchodzą tory rowerowe o różnej trudności, które pozwolą rozwijać zainteresowania nie tylko pasjonatów, ale także całych rodzin. Projekt skupia się na wielu dyscyplinach rowerowych, rozpoczynając od torów przejezdnych dla dzieci, a kończąc na widowiskowych ewolucjach w powietrzu. Koszt: 700 tys. zł
– Projekt nr 63 – Budowa ścieżki spacerowej i rowerowej wzdłuż ul. Bielskiej. Lokalizacja: Płock. Opis: Projekt przewiduje budowę ścieżki rowerowej i/lub ścieżki spacerowej wzdłuż ulicy Bielskiej na odcinku: od istniejących ścieżek rowerowych przy ul. Targowej do cmentarza komunalnego. Koszt: 800 tys. zł
Osiedlowe projekty:
– Projekt nr 14 – Pachołki na rowery przy blokach. Lokalizacja: Podolszyce Północ. Opis: Wybudowanie stanowisk na rowery na ulicy, coś podobnego jak siłownie w parkach. Koszt: 9,1 tys. zł
– Projekt nr 21 – Ścieżka rowerowa łącząca Góry z Radziwiem. Lokalizacja: ul. Krakówka, ul. Dobrzykowska, ul. Wąska. Ścieżka rowerowa umożliwiająca swobodne poruszanie się rowerem z osiedla Góry poprzez osiedle Radziwie. Dzięki tej ścieżce będzie można swobodnie dotrzeć do prawobrzeżnej części Płocka. Trasa będzie prowadzić przez ulice: Krakówka, Dobrzykowska, Wąska, wał wiślany – most Solidarności. Koszt: 200 tys. zł
– Projekt nr 68 – Droga rowerowa od ronda im. Grabskich na Skarpie do nowego ronda na Winiarach. Lokalizacja: wzdłuż ulicy Dobrzyńskiej. Opis: Projekt polega na połączeniu osiedli Skarpa i Winiary drogą rowerową wzdłuż ulicy Dobrzyńskiej. Celem projektu jest poprawa komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa rowerzystów poruszających się wymienionym odcinkiem ulicy. Projekt pozwoli na rowerowe skomunikowanie osiedla Winiary z pozostałą częścią miasta. Koszt: 150 tys. zł.
– Projekt nr 14 – Pachołki na rowery przy blokach. Lokalizacja: Podolszyce Północ. Opis: Wybudowanie stanowisk na rowery na ulicy, coś podobnego jak siłownie w parkach. Koszt: 9,1 tys. zł
– Projekt nr 21 – Ścieżka rowerowa łącząca Góry z Radziwiem. Lokalizacja: ul. Krakówka, ul. Dobrzykowska, ul. Wąska. Ścieżka rowerowa umożliwiająca swobodne poruszanie się rowerem z osiedla Góry poprzez osiedle Radziwie. Dzięki tej ścieżce będzie można swobodnie dotrzeć do prawobrzeżnej części Płocka. Trasa będzie prowadzić przez ulice: Krakówka, Dobrzykowska, Wąska, wał wiślany – most Solidarności. Koszt: 200 tys. zł
– Projekt nr 68 – Droga rowerowa od ronda im. Grabskich na Skarpie do nowego ronda na Winiarach. Lokalizacja: wzdłuż ulicy Dobrzyńskiej. Opis: Projekt polega na połączeniu osiedli Skarpa i Winiary drogą rowerową wzdłuż ulicy Dobrzyńskiej. Celem projektu jest poprawa komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa rowerzystów poruszających się wymienionym odcinkiem ulicy. Projekt pozwoli na rowerowe skomunikowanie osiedla Winiary z pozostałą częścią miasta. Koszt: 150 tys. zł.
W ramach zeszłorocznego Budżetu Obywatelskiego realizowany jest m.in. budowy przystani miejskiej wzorowanej na historycznym Dworcu Wodnym „Płock”. Urząd Miasta odkupił historyczną dokumentację starego, który spłonął w Porcie Praskim dworca wodnego, opracował założenia funkcjonowania nowego obiektu oraz podpisał umowę ze specjalistą nadzorującym proces rekonstrukcji. I ogłosił przetarg na wykonanie właściwego projektu wraz z kosztorysem.