Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tarnów chce monitoring z rozpoznawaniem twarzy

infotrans
18.07.2018 11:30

W Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Tarnowie sporo się ostatnio dzieje. Oprócz inwestycji w nowe autobusy (więcej o tym TUTAJ) przewoźnik dba o wyposażenie tych starszych. Niedawno pisaliśmy o przetargu na dostawę i montaż wewnętrznych tablic informacyjnych LCD do 55 autobusów (więcej TUTAJ).

Tym razem chodzi o zamówienie na monitoring wizyjny do autobusów z wariantem rozpoznawania twarzy. Zamawiający zdecydował się na poszukiwanie wykonawcy w formie zapytania ofertowego w trybie zasady konkurencyjności. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach większego projektu pod nazwą: „Poprawa jakości komunikacji miejskiej na obszarze działania Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Całe zadanie ma być wykonane do dnia 31 października.

Przedmiot zamówienia

Podmiot, z którym zostanie podpisana umowa będzie musiał dostarczyć i zamontować: monitoring wizyjny do autobusów z wariantem rozpoznawania twarzy – w 8 autobusach klasy MAXI wskazanych przez zamawiającego. Każdy zestaw monitoringu powinien zawierać rejestrator odpowiedzialny za zapis dźwięku i obrazu i za komunikację z istniejącym u zamawiającego komputerem pokładowym. Ponadto elementami składowymi systemu monitoringu będą:

– moduł oprogramowania zarządzający kamerami oraz monitorem służącym do wizualizacji z kamer dla kierowcy, przy czym układ powinien obsługiwać do 16 kamer oraz rejestrować dźwięk, obraz a także dodatkowe dane z komputera pokładowego,

– monitor LCD kierowcy – 1 sztuka na 1 komplet – umiejscowiony w kabinie kierowcy z funkcją wizualizacji obrazu z kamer monitoringu o przekątnej minimum 9 cali,

– system rejestracji obrazu – składający się z kamery toru jazdy, minimum 4 kamer wewnątrz, kamery stanowiska pracy kierowcy, kamery wewnętrznej tylnej i zewnętrznej obejmującej cały prawy bok pojazdu. Kamery mają zapewnić monitorowanie całego obszaru przestrzeni pasażerskiej, stanowiska kierowcy, toru jazdy, strefy za pojazdem, maksymalnie ograniczając występowanie pól martwych. W system rejestracji obrazu ma wejść również mikrofon do nagrywania rozmów kierowcy z pasażerem,

– oprogramowanie rejestratora systemu monitoringu – ma on umożliwić eksport nagranego materiału do pliku oraz jego odtworzenie. Oprogramowanie musi umożliwiać przekazanie utrwalonego obrazu i dźwięku wszystkim instytucjom w tym policji,

– oprogramowanie aplikacyjne – ma umożliwić zdalne zgrywanie materiałów video lub audio realizowane przez połączenie WiFi lub UMTS. Funkcją tego oprogramowania ma być również możliwość połączenia on-line z pojazdem w czasie rzeczywistym z jednoczesną obsługą wywołań alarmowych przychodzących z pojazdu na mapie dyspozytorskiej,

– wyposażenie dodatkowe dla 8 kompletów – chodzi o 2 zapasowe kieszenie dyskowe, 2 zapasowe dyski, 2 stacjonarne kieszenie operatorskie przeznaczone do komputerów PC.

Oprócz powyższego zamawiający wymaga przygotowania rejestratora do obsługi w przyszłości oprogramowania systemu rozpoznawania twarzy. Oprogramowanie to powinno umożliwić synchronizowanie on-line bazy zdjęć między serwerem monitoringu a rejestratorem w autobusie. Ma również realizować wysyłanie komunikatu do serwera o wykryciu osoby wraz z danymi o lokalizacji, numerze autobusu i wyświetlenie w aplikacji centralnej monitoringu zdjęcia w czasie rzeczywistym. Powyższe funkcjonalności będą uzgadniane w późniejszym etapie realizacji projektu.

Warunki

Wykonawcy zainteresowani zamówieniem mogą składać swoje propozycje do 24 lipca. Wówczas nastąpi otwarcie ofert. Zamawiający przewidział jedno kryterium oceny ofert – tj. cenę.