Tarnów chce mieć autobusowy monitoring on-line
MPK Tarnów inwestuje w wyposażenie swoich autobusów. Tym razem chodzi o zakup systemu stałego podglądu i montaż tego systemu w 30 autobusach.
W tym celu przewoźnik skierował zapytanie ofertowe do potencjalnych wykonawców. Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 120 dni od zawarcia umowy.
Co zyskają tarnowskie autobusy?
Zadaniem systemu jest podniesienie bezpieczeństwa pasażerów poprzez zapewnienie kierowcy stałego podglądu strefy drzwi tylnych i środkowych wewnątrz autobusu oraz umożliwienie obserwacji drogi za pojazdem w trakcie wykonywania manewru cofania z funkcją wykrywania przeszkody. System ma być zamontowany w 30 autobusach, w tym:
-
w 23 autobusach – zestawy do autobusów 3-drzwiowych,
-
w 7 autobusach – zestawy do autobusów 2-drzwiowych.
System ma składać się z trzech elementów:
-
monitora,
-
kamer,
-
czujnika cofania.
Wymogi systemu
Monitor powinien włączać się od razu po zapłonie silnika. Ma on wyświetlać obraz z dwóch kamer umieszczonych w strefie drzwi II i III z podziałem pionowym – w przypadku autobusów trzydrzwiowych. Monitor ma automatycznie przełączać się na kamerę cofania po włączeniu biegu wstecznego. Ma on być wyposażony w sensor natężenia światła z automatyczną regulacją podświetlenia. Z kolei czujnik cofania ma być wyposażony w sygnał dźwiękowy zainstalowany w kabinie kierowcy. Sygnał dźwiękowy ma wzrastać wraz ze zbliżaniem się do przeszkody. Kamery zaś mają cechować się ogniskową 2,8, rozdzielczością 720 TVL i kątem widzenia 90 stopni.
Tarnowskie formalności
MPK zaplanował otwarcie ofert w dniu 31 lipca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
Spore zmiany
O nowym taborze i szerszym wejściu w komunikacyjny ITS przez MZK w Tanowie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Warto przypomnieć, że właśnie w zakresie systemów teleinformatycznych małopolski przewoźnik jest w krajowej awangardzie. W ostatnim czasie firma m.in.:
-
zmodernizowała autokomputery, co umożliwi montaż nowych kasowników dostosowanych do obsługi kart płatniczych we wszystkich autobusach już od początku września 2020 r.;
-
do końca listopada 2020 zamontuje zupełnie nowy system liczenia pasażerów i doposaży 100% autobusów w kamery cofania;
-
zastąpi analogową łączność radiową – kodowaną, cyfrową;
-
zakupiła 16 defibrylatorów AED, co oznacza, że 25% floty ma urządzenia ratujące życie;
-
wprowadziła innowacyjny system informacji pasażerskiej z integrację MPK-ROWER MIEJSKI
-
wdrożyła także pierwszy w Polsce system o przesiadkach, dzięki niemu każdy pasażer dowie się o przesiadkach możliwych na kolejnym przystanku;
-
wdrożyła system do poprawy płynności ruchu drogowego w mieście. Kierowca po zauważeniu jednego ze zdarzeń/utrudnień w ruchu takich, wybiera na ekranie autokomputera odpowiednią opcję, a informacja natychmiast jest przesyłana do dyspozytora MPK oraz do odpowiedniej służb.
„