Tańsze bilety w Warszawie. Od 1 września

infotrans
24.05.2018 18:22

W czwartek, 24 majaradni przyjęli uchwałę zmieniającą zakres obowiązywania biletów warszawiaka imłodego warszawiaka.

Od 1 września br. nie będzie już podziału na bilety ważnetylko w 1. czy w 2. strefie biletowej. Taryfa zostanie uproszczona i znajdą sięw niej tylko bilety ważne w obu strefach: 30-dniowy normalny imienny w cenie 98zł oraz bilet 90-dniowy normalny imienny w cenie 250 zł.

Zaoszczędzą na tym osoby rozliczające się z podatków wstolicy. Dotychczas za bilet warszawiaka ważny w obu strefach trzeba byłozapłacić odpowiednio 166 zł (bilet 30-dniowy normalny) lub 406 zł (90-dniowynormalny). Teraz podróż w obu strefach będzie tańsza o kilkaset złotychrocznie, np. w portfelu pasażera korzystającego z biletów miesięcznychpozostanie aż 816 zł.

To ważny dzień dlaosób płacących podatki w stolicy, korzystających na co dzień z WarszawskiegoTransportu Publicznego. Od 1 września za 98 zł miesięcznie będzie możnaswobodnie podróżować w obu strefach biletowych – mówiła Renata Kaznowska,zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

W ramach Biletu warszawiaka ważnego w obu strefach będziemożna pojechać Warszawskim Transportem Publicznym na weekendową wycieczkę izobaczyć np. świdermajery w Józefowie, tężnie w Konstancinie-Jeziornie,wypocząć nad Zalewem Zegrzyńskim, cieszyć się zielenią Lasu Choszczówki lubPuszczy Kampinoskiej, czy wsiąść w Piasecznie do kolejki wąskotorowej. Dziękitej zmianie tańszy będzie także dojazd na Cmentarz Południowy.

Przypomnijmy. Bilet warszawiaka przysługuje mieszkańcomWarszawy, którzy mieszkają i rozliczają się z podatku dochodowego od osóbfizycznych w jednym ze stołecznych urzędów skarbowych. Do korzystania ztańszych biletów uprawnia tzw. e-hologram. Pierwszy raz można go zakodować nakarcie miejskiej wyłącznie w wybranym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM lubWydziale Obsługi Mieszkańców. Wystarczy złożyć wniosek i jeden z dokumentów:

pierwszą stronę złożonego PIT-u za 2017 rok ze stemplemwarszawskiego urzędu skarbowego poświadczającej rozliczenie podatku,

urzędowe poświadczenie odbioru wydanego przez elektronicznąskrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO)wraz z pierwszą stroną zeznania podatkowego składanego drogą elektroniczną iwygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO,

zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzającego złożeniezeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w 2017 roku.

Osoby, które mają już wgrany e-hologram i nadal spełniająwarunki określone w uchwale, mogą przedłużyć jego ważność do 30 września 2019r. w automatach biletowych.

W stolicy e-hologramy ma już ponad 373 tys. osób.