Szkolenia kontrolerów biletów MPK-Łódź oraz MUK Zgierz

infotrans
02.06.2016 15:44

W czwartek i piątek (2 oraz 3 czerwca) kontrolerzy MPK Łódź przechodząszkolenie podnoszące ich kwalifikacje zawodowe oraz dające możliwość wymianydoświadczeń. Jest ono o tyle wyjątkowe, że o uczestnictwo w nim poprosili również kontrolerzy biletów ze Zgierza -będzie to zatem pierwsze tego typu szkolenie w którym uczestniczą kontrolerzy zobu miast.

Prowadzącym szkolenie jest PanRafał Karolak ? kierownik gdańskiego oddziału firmy kontrolerskiej Renoma izarazem wykładowca socjologii i socjologii wychowania na jednej z Trójmiejskichuczelni. Prelegent prowadzi szkolenie w oparciu o autorski moduł dydaktyczny,wykorzystując głównie wiedzę praktyczną. Dodatkową wartością szkolenia byłabymożliwość wzajemnej wymiany doświadczeń po między kontrolerami biletów MPK ?Łódź Sp. z o. o. oraz kontrolerami MUK w Zgierzu.

Kto został objęty szkoleniem?

Szkoleniem z obsługi trudnego klienta objęci zostali wszyscy kontrolerzyMPK-Łódź, którzy w podobnym szkoleniu jeszcze nie uczestniczyli oraz osoby, które brały udział 3lata temu w szkoleniu prowadzonym przez Pana Karolaka, ale wyraziły chęćponownego uczestnictwa. Dodatkowo, chęć dołączenia do naszych kontrolerówwyrazili kontrolerzy MUK Zgierz.

Jakie cele stawiają sobie wobec tego szkolenia kontrolerzy?

Szkolenie ma na celu przeszkolenie osób nowo zatrudnionych oraz doskonaleniezdobytej wcześniej wiedzy przez ich starszych koleżanki i kolegów, poznawanienowych technik pracy z trudnym klientem. W konsekwencji szkolenie powinnoprzyczynić się do poprawy bezpieczeństwa kontrolerów i obniżenia ilości skarg.Dodatkowo szkolenie umożliwia pracownikom wymianę doświadczeń.

Jakim szkoleniom poddawani są kontrolerzy w MPK-Łódź?

Pierwsze szkolenie czeka na kontrolerów w trakcie rozpoczynania pracy.Następnie uczestniczą w szkoleniach takich, jak to średnio raz na dwa ? trzy lata, w zależności odpotrzeb ? m.in. rotacji pracowników i przybywania nowych czy występowaniakonkretnych problemów.

Wszelkie szkolenia dotychczasorganizowane cieszyły się dużym zainteresowaniem, a zwłaszcza z udzielania pierwszej pomocy, gdyż umiejętności zdobyte na szkoleniu możnawykorzystać także poza pracą, w codziennym życiu.
Kontrolerzy MPK-Łódź przechodząszkolenia z obsługi trudnego pasażera, udzielania pierwszej pomocy a w czerwcudla zainteresowanych pracowników przygotowaliśmy intensywny, dopasowany do potrzeb kontrolerów miesięczny kurs języka angielskiego.

Jak obsłużyć pasażera poangielsku?

Chcąc jak najlepiej przygotować się na przyjęcie obcokrajowców, którzy przyjadądo Łodzi w czasie Światowych Dni Młodzieży (26 ? 31 lipca) MPK-Łódźzorganizowało intensywny, miesięczny kurs języka angielskiego dla swoichpracowników, którzy mogą mieć bezpośredni kontakt z obcokrajowcami (kierowcyautobusów, motorniczowie, pracownicy nadzoru ruchu, kontrolerzy i sprzedawcybiletów oraz pracownicy infolinii). W czasie tego podstawowego kursu będziemożna przypomnieć sobie lub poznać podstawowe zwroty, które mogą przydać się wkontakcie z obcokrajowcem. Nauczyć się wskazywać drogę, odpowiadać na prostepytania, między innymi na temat taryfy biletowej, numerów linii autobusów itramwajów.

Kurs jest bezpłatny, alezajęcia będą się odbywały w czasie wolnym pracownika. Lekcje zostałyzorganizowane tak, aby pracownicy mogli w pełni z nich skorzystać łącząc pracęi równocześnie nie tracąc zajęć.

Sekcja Kontroli Biletowej MPK-Łódź:

  • W Sekcji Kontroli Biletowej pracują 44 kobiety i66 mężczyzn.
  • Dziennie kontrolerzy wykonują około 1 700 ? 2200 kontroli, a w miesiącu 46 ? 50 tysięcy.
  • Od początku roku 2016 na kontrolerów wpłynęły 23skargi oraz 4 pochwały. Tylko jedna skarga została rozstrzygnięta na niekorzyśćkontrolera. Pozostałe skargi były nie zawinione przez kontrolerów. Ilość skargutrzymuje się na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku.

W konferencji prasowej udział wzięli:

  • Rafał Karolak,prowadzący szkolenie – kierownik gdańskiego oddziału firmy kontrolerskiejRenoma i zarazem wykładowca socjologii i socjologii wychowania na jednej zTrójmiejskich uczelni.
  • Iwona Boberska,kierownik MUK Zgierz
  • Sławomir Worach,kierownik Działu Szkoleń i Zarządzania Zasobami Ludzkimi MPK-Łódź
  • MirosławMichalak, kierownik Sekcji Kontroli Biletów MPK-Łódź

oraz oczywiście kontrolerzy biorący udział w szkoleniu.