Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji ponownie otwarte
Kilkudziesięcioletnie tramwaje i autobusy, a także prototypyaut i przedwojenne samochody z fabryki Stoewerów można od czwartku ponownieoglądać w szczecińskim Muzeum Techniki i Komunikacji.
Po przerwie wynikającej zpandemii koronawirusa zwiedzających obowiązują jednak obostrzenia.
W pierwszym dniu otwarcia w dawnej zajezdni przy ul.Niemierzyńskiej, gdzie mieści się Muzeum Techniki i Komunikacji, nie byłojeszcze wielu chętnych do zwiedzania. Jak tłumaczył w rozmowie z PAP AndrzejWojciech Feliński z muzeum, potrzeba nieco czasu, aby m.in. dotrzeć zinformacją o otwarciu do szerszej publiczności.
Muzealny powrót
„Myślę, że powoli będziemy dochodzić do normalności,raczej z wyjątkiem imprez masowych – z tego na razie musimy zrezygnować” –wskazał Feliński. Zaznaczył, że muzeum pracuje nad rozwiązaniami, którepozwoliłyby na kontynuowanie działalności edukacyjnej, np. w formie wirtualnej.
„Nie rezygnujemy też z wystaw czasowych, co prawda wtrochę innych warunkach i na nieco innych zasadach. Będą one powstawać i będąznajdowały się w przestrzeni muzealnej, ale będziemy zachęcali do zwiedzaniaich w trybie online” – powiedział Feliński.
Muzeum planuje udostępnić wkrótce w ten sposób wystawępoświęconą pracom studentów wzornictwa przemysłowego ZachodniopomorskiegoUniwersytetu Technologicznego. Wśród eksponatów znajdują się m.in. funkcjonalnemeble czy makiety altanek działkowych.
Godziny otwarcia
W muzeum zmienione zostały godziny otwarcia: we wtorkiczynne będzie w godz. 10-15, a od środy do niedzieli od 10 do 16. Zwiedzać możejednocześnie 30 osób, wszyscy muszą zakrywać usta i nosy oraz zachowywaćdystans i dezynfekować ręce. Instytucja zawiesiła też oprowadzanie po wystawachz przewodnikiem i lekcje dla szkół.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dotychczas można było wsiadać do niektórych pojazdów zekspozycji – autobusów i tramwajów. Teraz jest to niemożliwe, nie można teżdotykać eksponatów. Zamknięta została interaktywna wystawa „Eureka”,nie będzie można też skorzystać z symulatora jazdy tramwajem.
Zwiedzający mogą natomiast zobaczyć kolekcje pojazdów: odStoewerów – samochodów wyprodukowanych przed wojną w szczecińskiej fabryce,poprzez przedwojenne jednoślady, najpopularniejsze pojazdy PRL-u, autobusy itramwaje szczecińskiej komunikacji miejskiej po polskie prototypy, takie jak”Wszędołaz”, stworzony jako następca Fiata 126p, Beskid czysześciokołowa amfibia.(PAP)
„