Szczeciński węzeł Podjuchy gotowy. Czas odbiorów

infotrans
26.05.2021 16:00
Zakończyły się prace związane z budową węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy.

Przed miastem teraz procedura odbiorowa, co oznacza, że w najbliższym czasie będzie można w pełni korzystać z przygotowanej infrastruktury.

Szeroki zakres

Budowa węzła przesiadkowego jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która stanowić będzie oś transportu publicznego w obszarze funkcjonalnym miasta Szczecin.

Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym.

Koszt przedsięwzięcia, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.k. to 11,6 mln zł. Miasto otrzymało na ten cel dofinansowanie w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.

Realizacja zadania pozwoli na wygodniejsze i sprawniejsze przemieszczanie się nie tylko po samym mieście, ale docelowo także poprawi się skomunikowanie z innymi miejscowościami. Budowa zintegrowanego węzła jest odpowiedzią na potrzeby wszystkich uczestników ruchu – pieszych, rowerzystów, kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej i podmiejskiej.

Zakres prac objął:

2f79b62e0de05f7175288fc14e6dc540 1
2f79b62e0de05f7175288fc14e6dc540 1
  •     budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
  •     budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
  •     budowę parkingu Bike&Ride,
  •     budowę wiat przystankowych,
  •     wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
  •     rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
  •     budowę zaplecza socjalno-kasowego,
  •     budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
  •     budowę/przebudowę chodników,
  •     budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
  •     budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
  •     przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  •     budowę zjazdów,
  •     wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
09cf2bb3dfc7b764294baf5017a6412e
09cf2bb3dfc7b764294baf5017a6412e