Szczecin z umową na dofinansowanie węzła Łękno

infotrans
27.06.2017 10:14

Umowę na dofinansowanie środkami unijnymi przebudowy węzła Łękno podpisano w piątek w Szczecinie. Inwestycja warta blisko 100 mln zł jest kolejną częścią budowanej obwodnicy miasta. Koniec robót zaplanowano na grudzień 2020 r.

Węzeł Łękno to kolejny etap powstającej obwodnicy śródmiejskiej, która ma połączyć północne i południowe dzielnice Szczecina, omijając centrum miasta. W planach dot. węzła Łękno jest budowa dwupasmowej drogi i dwupoziomowego skrzyżowania przy ul. Traugutta i alei Wojska Polskiego z parkingami typu „Bike&Ride” i „Park&Ride”, przystankami autobusowymi i tramwajowymi oraz pieszymi i rowerowymi ciągami.

Podpisaną umowę śmiało można określić mianem przełomowej, bo to pierwsze porozumienie o tak potężnym dofinansowaniu z perspektywy unijnej 2014-2020 – powiedział zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. Projekt łączy w sobie aż trzy strategiczne elementy. To transport drogowy, rowerowy, a także kolejowy, bowiem Szczecińska Kolej Metropolitalna będzie odgrywała istotna rolę – dodał.

Koszt węzła Łękno oszacowano na blisko 100 mln zł, z czego 73 mln zł to dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Koniec robót zaplanowano na grudzień 2020 r.

Prezydent Szczecina Piotr Krzystek podkreślał, że ważna dla miasta inwestycja wspierana jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to narzędzie służące wdrażaniu funduszy unijnych wpływających na zrównoważony rozwój miast i ich obszarów funkcjonalnych – wynika z informacji zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego.

Na Pomorzu Zachodnim Zintegrowane Inwestycje Terytorialne obejmują Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzki Obszar Funkcjonalny. W obecnej unijnej perspektywie finansowej dla tego typu inwestycji w pierwszym przypadku zaplanowano ponad 109 mln euro, a drugim 40 mln euro. (PAP)

res/ je/