Szczecin: Więcej biletów przez komórkę
Od 17 marca pasażerowie komunikacji miejskiej w Szczecinie kupią bilety przez telefon za pośrednictwem drugiego operatora. Zakup biletów odbywać się będzie w systemie „SkyCash”. Wprowadzenie dodatkowej usługi zakupu biletu w systemie SkyCash ma na celu zwiększenie dostępności do biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie. System umożliwi zakup biletów jednorazowych –czasowych we wszystkich nominałach, biletów dobowych, wielodobowych oraz rodzinnego, obowiązujących w komunikacji organizowanej przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Będzie dostępny dla wszystkich użytkowników telefonii komórkowej, niezależnie od operatora, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Niezbędnym do jego uruchomienia będzie telefon komórkowy z dostępem do internetu. Możliwość zakupu biletu przez komórkę, pasażer uzyska po pobraniu aplikacji mobilnej SkyCash np. za pośrednictwem strony m.skycash.com. Podczas pierwszego uruchomienia, aplikacja przeprowadzi użytkownika przez proces rejestracji. Wymagane podczas rejestracji będą podanie: numeru telefonu, imienia i nazwiska i adresu e-mail. W procesie rejestracji użytkownik poproszony zostanie o ustalenie indywidualnego kodu PIN, niezbędnego w procesie autoryzacji transakcji płatniczych, w tym zakupu biletu, z uprzednio przedpłaconego konta SkyCash. Po zarejestrowaniu w systemie użytkownik uzyska dostęp do wszystkich funkcjonalności SkyCash, w tym do zakupu biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie. Podczas pierwszego uruchomienia tej opcji, aplikacja wyświetli listę współpracujących z systemem miast, z której należy wybrać Szczecin. Po udanej rejestracji, przy zerowym stanie salda SkyCash, użytkownik będzie mógł dokonać zakupu pierwszego biletu komunikacji miejskiej do kwoty 4 zł ze środków, które w całości pokryje SkyCash Poland S.A. Zakup kolejnych biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie możliwy będzie na dwa sposoby:
– poprzez uprzednie zasilenie przedpłaconego konta SkyCash za pomocą karty płatniczej, przelewu bankowego, szybkiego przelewu internetowego lub poprzez płatność w sieci Żabka/Freshmarket
– bezpośrednio z zarejestrowanej wcześniej karty płatniczej.
Zakupu biletu w telefonie należy dokonać po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej lub w momencie ruszania pojazdu z przystanku końcowego. Zakup jest równoznaczny ze skasowaniem biletu w formie papierowej. Ceny biletów w aplikacji SkyCash są identyczne z cenami biletów papierowych i SkyCash nie pobiera z tytułu zakupu żadnych dodatkowych opłat. Aby okazać bilet do kontroli należy z poziomu aplikacji wybrać opcję „Kontrola biletów”, wybrać z listy zakupionych biletów właściwy i okazać do kontroli na ekranie urządzenia mobilnego. Zakup będzie zabezpieczony przed sytuacją, w której pasażer zwleka z ostatecznym zakupem biletu do momentu, w którym zauważy kontrolera. Pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli także kupować bilety za pośrednictwem systemu moBILET.