Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin otworzy węzeł przesiadkowy Łękno. 8 stycznia

infotrans
05.01.2022 12:00
8 stycznia w rejonie Węzła Łękno – jak poinformował szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego – wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.

Uruchomione będą przystanki tramwajowo-autobusowe "Łękno" w ciągu al. Wojska Polskiego na torowisku tramwajowym, dla linii tramwajowych 1, 9, 12 i autobusowych 53, 60, 67 i 531. Zlikwidowane zostaną też tymczasowe przystanki "Skłodowskiej".

Historyczna inwestycja

Wcześniej - w środę 5 stycznia - wprowadzona zostanie stała organizacja ruchu na Węźle Łękno. Kierowcy będą mogli przejechać nowym odcinkiem obwodnicy śródmiejskiej. W pełni przejezdna będzie al. Wojska Polskiego oraz skrzyżowanie z wyspą centralną i zjazdem w ul. Traugutta. Dla kierowców udostępniony zostanie nowy odcinek obwodnicy śródmiejskiej, od skrzyżowania z ul. Arkońską do al. Wojska Polskiego. Na skrzyżowaniu z ulicą Arkońską zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu, z obecnego na ciągu al. Arkońskiej na ciąg Obwodnicy Śródmiejskiej. Obszar ulicy Pawła Jasienicy oraz Moczyńskiego objęty zostanie strefą ruchu z ograniczoną prędkością to 30km/h. Skrzyżowanie ulic Moczyńskiego i Jasienicy oznakowane zostało jako równorzędne.

Rejon Węzła Łękno to jedna z największych szczecińskich inwestycji drogowych. Projekt obejmował budowę kolejnego fragmentu tzw. trasy średnicowej, przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni, budowę parkingu park&ride oraz budowę skrzyżowania przy al. Wojska Polskiego.

Docelowo węzeł ma pełnić funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Budowa rozpoczęła się pod koniec 2018 r. Pierwotny termin oddania inwestycji został przekroczony o ponad rok. Koszt prac to ok. 140 mln zł brutto - zostały dofinansowane ze środków unijnych. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rover Infraestructuras S.A. i Roverpol Sp. z o.o.(PAP)

Ce67fe050df774e37d03ab07c15727cc
Ce67fe050df774e37d03ab07c15727cc 1