Szczecin biletowo porównuje się z innymi. Jest tanio!
1 kwietnia 2021 roku Szczecin ucieknie z cenami biletów największym miastom. Podczas,gdy większość aglomeracji już teraz zapowiada podwyżki, tutaj będzie taniej.
Rewolucja taryfowa ma zostać wprowadzona w życie wiosnąprzyszłego roku. Potanieją przede wszystkim bilety okresowe, dobowe iwielodobowe od 10-25%. Dodajmy, że szczecińskie ceny biletów od 2012 roku niezmieniły się – pomimo inflacji i zwiększających się nakładów na komunikacjęmiejską.
-„Komunikacja miejska jest jednym z najważniejszychelementów żywej, miejskiej tkanki. Rozwój miast uzależniony jest właśnie odpolityki zrównoważonego transportu. W Szczecinie proces zmian rozpoczął siękilka lat temu i wciąż trwa. Jego kulminacja jeszcze przed nami, dlategowynikiem szerokiej dyskusji na ten temat są planowane zmiany w strefie płatnegoparkowania, co pociąga za sobą następne decyzje – mówi Hanna Pieczyńska,rzecznik prasowy ZDiTM i dodaje: -„Podczas, gdy w trudnym czasie pandemiiwładze metropolii, szukając oszczędności, podnoszą ceny biletów, Szczecinprzyjmuje odwrotną strategię. Zmniejszenie opłat za bilety kresowe ma byćzachętą do korzystania z komunikacji miejskiej. Działania są spójne i zawierająsię nie tylko w polityce transportu zrównoważonego, ale także częściparkingowej. Plany są długofalowe, a ich kierunek został już nadany.”
Poniżej szczecińska taryfa od 1 kwietnia 2021 roku:
Szczecin na tle innych
Analiza taryf i opłat za komunikację miejską w największychaglomeracjach jest trudna ze względu na zróżnicowany obszar, liczbę mieszkańcóworaz wprowadzone strefy. Nie zmienia to jednak faktu, że liczby mówią same zasiebie, a Szczecin wypada w zestawieniu najlepiej:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Transportowe inwestycje
Szczecin to nie tylko tanie bilety, ale coraz wyższa jakość komunikacyjnychusług, co z kolei wynika z lepszej infrastruktury. Szereg inwestycji wkomunikację miejską w ostatnich latach pokazuje, że zrównoważony transport jestszczecińskim priorytetem. To m.in.:
-
Szczeciński Szybki Tramwaj i plany jego przedłużenia,
-
modernizacja zajezdni, budowa pętli Turkusowa, przebudowaulicy Szafera, placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego,
-
powstanie Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej, w tym przebudowalub modernizacja linii kolejowych o długości 23,75 km, budowa zintegrowanychwęzłów i przystanków z parkingami P&R i B&R (windy, podjazdy dla osóbniepełnosprawnych) + urządzeniami integracji transportu takich jak tabliceinformacji pasażerskiej, biletomaty i kasowniki.
-
dodatkowe linie autobusowe i tramwajowe, zmiany w siatcepołączeń. Pojazdy szczecińskiej komunikacjimiejskiej przejeżdżają o ponad 2 miliony kilometrów więcej niż jeszcze 8 lattemu. Powstało ponad 20 dodatkowych linii i prawie 200 przystanków. Szczecin wprowadziłteż cały czas innowacyjną w Polsce usługę „Transport na żądanie”.