Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świnoujście: Lewobrzeżna kasa PKP bez powodzenia

infotrans
19.05.2012 15:46

Mieszkańcy Świnoujścia nie korzystają z Kasy Biletowej Przewozów Regionalnych znajdującej się na lewobrzeżu przy przeprawie promowej „Bielik”. Została ona otwarta w 2011 r. po apelach mieszkańców i Prezydenta Janusza Żmurkiewicza. Teoretycznie jest ona dużym ułatwieniem dla mieszkańców zachodniej strony miasta, w szczególności dla turystów przybywających nad morze i studentów dojeżdżających stąd do ośrodków uniwersyteckich, bilet można kupić w przedsprzedaży, np. w oczekiwaniu na prom. Kasa prowadzi sprzedaż wszystkich biletów kolejowych w komunikacji krajowej. Można kupić zarówno bilet na pociąg REGIO do Szczecina, jak również kuszetkę lub sypialny do Krakowa. Można również zapytać kasjerkę o połączenie pomiędzy dowolnymi miastami (w kasie jest dostępny elektroniczny rozkład jazdy).
A jednak dzienna sprzedaż biletów w nowo otwartej kasie wynosi kilkadziesiąt sztuk. W porównaniu z kasą biletową na dworcu kolejowym, kasa przy przeprawie ma niewielki udział w ogólnej sprzedaży biletów kolejowych, co zaprzecza temu, że mieszkańcy Świnoujście oczekiwali kasy położonej bliżej centrum miasta. Miasto ma nadzieję, że w kolejnych miesiącach wielkość udziału sprzedaży ulegnie radykalnemu zrównoważeniu. Gdyby tak się nie stało, to po sezonie letnim kasa zapewne zostanie zlikwidowana. Utrzymanie kasy to koszty, które muszą być kompensowane z transakcjami. Tych ostatnich jest niestety stanowczo za mało. Jak pokazują przykłady z różnych miast w Polsce kasy biletowe są zamykane.