Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świnoujście: „Karsibór II” z hybrydowym napędem

infotrans
21.02.2013 13:20

W weekend prom „Karsibór II”wrócił po modernizacji w Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Za 2 tygodnie planowane jest włączenie jednostki do eksploatacji. –„Aktualnie trwa szkolenie załogi i porządkowanie promu –mówi Leszek Paprzycki, dyrektor Żeglugi Świnoujskiej. Dodaje, że w tej chwili nie ma pilnej potrzeby włączenia jednostki do eksploatacji. – Trzy „Karsibory”są sprawne, z tego dwa obsługują przeprawę, a jeden jest w pogotowiu”–wyjaśnia. To był największy remont promu typu „Karsibór. W SSR „Gryfia”dokonano wymiany układu napędowego jednostki. Dotychczasowy, zasilany wysokoprężnymi silnikami spalinowymi, zastąpiony został układem dieslowo –elektrycznym z dwoma pędnikami azymutalnymi, napędzanymi silnikami elektrycznymi. Modernizacja kosztowała blisko 13 mln zł, z czego 7 mln Świnoujście otrzymało z budżetu państwa.