Świdnica wprowadza pierwszy mobilny bilet na Dolnym Śląsku
Świdnica to pierwsze miasto na Dolnym Śląsku, w którym za bilet parkingowy, czy komunikacji miejskiej będzie można zapłacić przez telefon komórkowy. Mobilny system płatności rusza w poniedziałek, 27 lipca, a już od dziś, piątku 17 lipca można się rejestrować i pobierać bezpłatną aplikację na telefon komórkowy. – Możliwość płatności przez komórkę to kolejne udogodnienie, które wprowadzamy dla pasażerów komunikacji miejskiej. Bardzo dobrze przyjęły się biletomaty, które w tym roku zainstalowaliśmy. Liczymy, że i z mobilnych opłat przez komórkę skorzysta spora grupa świdniczan. To dobre rozwiązanie, ponieważ nie wymaga poszukiwania kiosku z biletami, czy też automatu. Wystarczy telefon komórkowy – mówi Maciej Gleba, dyrektor Departamentu Komunikacji Urzędu Miejskiego w Świdnicy. – Wprowadzenie nowego systemu sondowaliśmy już wcześniej. Z naszych wewnętrznych badań wynika, że ok. 10-15 proc. użytkowników strefy płatnego parkowania, a tych mamy kilkadziesiąt tysięcy rocznie, będzie zainteresowana płatnością przez komórkę. To duże udogodnienie, bo bilet można zakupić bez wychodzenia z samochodu w dodatku opłata dotyczy rzeczywistego czasu korzystania ze strefy. Nie trzeba płacić na wyrost – dodaj Maciej Rataj, kierownik Biura Strefy Płatnego Parkowania w Świdnicy. System moBilet, bo tak nazywa się rozwiązanie wdrażane w Świdnicy, działa we wszystkich sieciach komórkowych i na wszystkich telefonach obsługujących oprogramowanie Java. Płatność realizowana jest przez bezpieczne połączenie internetowe w telefonie. – W zależności od operatora ten koszt może wynieść nawet tylko 1 gr., ponieważ na zakup biletu system zużywa ok. 1 kb danych – mówi Andrzej Arendt z poznańskiej firmy moBilet i wylicza zalety systemu – prostota i wygoda. – Wystarczy raz zarejestrować się i pobrać specjalną aplikację. Do wyboru mamy dwie wersje płatności: przedpłata – prepaid, bądź polecenie zapłaty, które raz na miesiąc będzie realizowane przez bank. moBilet pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Nie trzeba szukać kiosku z biletami, szukać drobnych do automatu, czy też od razu planować sobie ile czasu zajmie nam postój. Opłata rozliczana jest na bieżąco.