Starogard Gdański zleci elektromobilną analizę
Starogard Gdański zamierza być elektromobilny. Zanim jednak to nastąpi musi zostać opracowana odpowiednia strategia. Miasto chce, aby taka strategia obejmowała lata 2020-2036.
Teraz konieczne jest znalezienie firmy, która podejmie się tego zadania. W tym celu miasto zwróciło się do potencjalnych wykonawców z zapytaniem ofertowym. Wymagany termin wykonania całości zadania został określony do 31 sierpnia.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu „Strategia Rozwoju Elektromobilności dla Gminy Miejskiej Starogard Gdański na lata 2020-2036” w oparciu o strukturę i plan dokumentu rekomendowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do programu priorytetowego „Gepard II -transport niskoemisyjny. Część 2. Strategia rozwoju elektromobilności”. Przygotowanie dokumentu powinno odbyć się przy aktywnym udziale mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych.
Jakie elementy?
Przykładowe elementy Smart City w zakresie transportu, które mogą być ujęte w strategii rozwoju elektromobilności to:
– inteligentne systemy transportowe, centralne gromadzenie informacji o przepływach ruchu, system zliczania potoków pasażerskich, sterowanie sygnalizacją świetlną i przepływami uzależnione od aktualnej sytuacji drogowej, systemy wystawiania priorytetów na skrzyżowaniach dla pojazdów komunikacji miejskiej (np. system automatycznie dostosowuje priorytetowo zielone światło dla pojazdów komunikacji miejskiej),
– zarządzanie komunikacją miejską, umożliwiające monitorowanie taboru, efektywna informacja pasażerska (tablice/aplikacje, pokazujące bieżące natężenie ruchu, ile czasu spóźniony jest autobus, jakie są utrudnienia w ruchu, rozkład jazdy w czasie rzeczywistym),
– zarządzanie miejscami parkingowymi, informacja, prognozowanie, naprowadzanie na wolne miejsca parkingowe, monitorowanie przekroczenia ustalonego czasu parkowania, rezerwacja miejsc,
– wypożyczalnie pojazdów elektrycznych (carsharing, carpooling) z zapewnieniem dodatkowych przywilejów, np. możliwość korzystania z buspasów, wyznaczone bezpłatne miejsca parkingowe, uprawnienia do poruszania się po niektórych ulicach wyłączonych z ruchu kołowego,
– system sprzedaży biletów komunikacji zbiorowej (np. bilety jako kody QR, płatności urządzeniami mobilnymi np. telefon, opaski z beaconem, opłaty za przejazd pobierane automatycznie),
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– system pobierania opłat za parkowanie (np. automatyczne rozpoznanie klienta w strefie z abonamentem i bez, identyfikacja stref poprzez system, płatności poprzez operatorów komórkowych, automatyczne płatności za parkowanie),
– węzły i parkingi przesiadkowe,
– system rowerów miejskich, zintegrowany system ścieżek rowerowych, parkingi rowerowe, ładowarki do rowerów elektrycznych,
– pojazdy autonomiczne.
Warunki zapytania
Zamawiający otworzył oferty od wykonawców w dniu 24 marca. Niestety nie wiemy, czy wpłynęła jakaś oferta. Do kryteriów wyboru najkorzystniejszej propozycji ofert należą: cena (60%) i doświadczenie zespołu (40%).
„