Starachowice z nową siatką połączeń autobusowych
Od 14 maja zacznieobowiązywać nowa organizacji komunikacji autobusowej w Starachowicach. To efektuwag jakie składali mieszkańcy. Miasto zobligowało MZK do przeprowadzeniastosownych zmian.
Mieszkańcy miasta mieli pewne uwagi do aktualnieobowiązującej oferty przewozowej. Prezydent Starachowic, Marek Materek zleciłopracowanie nowego układu. W efekcie w ubiegłym roku Miejski ZakładKomunikacyjny zorganizował konsultacje społeczne z udziałem mieszkańców,których tematem było jak najlepsze skomunikowanie miasta.
Mieszkańcy przekazali swoje uwagi i oczekiwaniadotyczące zasad funkcjonowania rozkładów jazdy. Pracownicy MZK opracowaliprojekt nowej siatki połączeń, która będzie obowiązywać od 14 maja 2016 r.
Nowy układ komunikacyjny będzie się opierał na łącznie14 liniach autobusowych. W tym gronie mamy dziesięć dedykowanych mających dwakrańce oraz dwa połączenia uzupełniające o przebiegu okólnym. Do tego powstaną dwielinie z rozkładem jazdy skorelowanym z indywidualnymi potrzebami zakładów MANoraz Animex.
Linie łączą – komunikują ze sobą poszczególne strefykorzystając z istniejącej infrastruktury przystankowej. Projektowane trasy w częściprzebiegu będą się pokrywały z obecnymi lub z istniejącymi w przeszłości.Problem zmiany numeracji tras linii komunikacyjnych towarzyszył dyskusjomprowadzonym w ramach dotychczas przeprowadzanych konsultacji i miał zarównozwolenników i przeciwników.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za globalną zmianą numeracji tras przemawiały międzyinnymi następujące czynniki:
- zmiana ilości linii komunikacyjnych z obecnych dwudziestu na czternaście
- całkowita zmiana systemu komunikacyjnego
- uporządkowanie numerologiczne
Rozważania codo pozostawienia numeracji dla tras częściowo pokrywających się wydają sięwprowadzające w błąd dla pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowejsporadycznie.
Głównym założeniem nowego układu komunikacyjnego byłoprzede wszystkim uproszczenie i skrócenie czasów przejazdów poprzez likwidacjęobecnego systemu przesiadkowego. Celem natomiast było zapewnienie mieszkańcommiasta dojazdu do i z miejsc pracy i nauki w stopniu nie gorszym niż w obecnymukładzie, przy ograniczeniu jego kosztów obsługi tj. zmniejszeniu ilościwozokilometrów.
Nadmienić należy, że pod względem organizacyjnym starachowickakomunikacja w obecnym kształcie była realizowana od wielu lat i zawiera szereguzgodnień i dopasowań kursów pod konkretne potrzeby grup pasażerów. Całkowitazmiana tras niesie za sobą zmiany godzin kursowania na poszczególnych liniach iz uwagi na inne trasy ?resetuje? obecne przyzwyczajenia. Miasto ma świadomość, żenowy rozkład jazdy nie będzie uwzględniał wszystkich potrzeb mieszkańców. Urzędnicymają jednak nadzieję, że uprości, a tymsamym zaktywizuje i zachęci jeszcze więcej pasażerów do korzystania zkomunikacji miejskiej.
„