Stacjonarne biletomaty górą. 414 mln zł w Warszawie

infotrans
27.01.2020 11:30

Nowe technologie wypierają tradycyjne sposoby sprzedaży. W 2019 r. lawinowo wzrosła sprzedaż biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych i biletomatów pojazdowych.

W 2019 roku po razkolejny Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zanotował wzrost wartości sprzedanychbiletów. Wyniosła ona dokładnie 994 588 849,70 zł i była wyższa niż w 2018 rokuo ponad 33,8 mln zł (ok. 3,52 proc). Dziś bilety można kupić w około 5 000 punktów.

Biletomaty górą

Najwięcej pieniędzy „wpadło” do automatów stacjonarnych –wartość sprzedaży to prawie 414 mln zł (prawie 42 proc. całości sprzedaży w2019 r.). Na ulicach Warszawy jest ich 807 a w tym roku chcemy zwiększyć tęliczbę o 52 urządzenia.

Potem mamy tradycyjną sprzedaż biletów w Punktach ObsługiPasażerów (20 punktów) –wartość sprzedaży ponad 120 mln zł, wzrost w porównaniudo roku ubiegłego wynosi ponad 34 mln zł . W tym roku planujemy uruchomieniekolejnego punktu, na stacji metra Księcia Janusza. Na podium najchętniejodwiedzanych POP-ów znalazły się punkty przy Dworcu Wileńskim, stacji metraŚwiętokrzyska oraz Centrum. W sierpniu zeszłego roku wdrożyliśmy nowy systemobsługi pasażerów i od wakacji sprawy w POP załatwiane są szybciej. Przykładowoczas zwrotu opłaty za bilet skrócono z 8 do 3 minut, przekodowania biletu z 5do 3 min, sprzedaży z 2 minut do minuty.

Dynamiczny jak telefon

W tej chwili bilety WTP można kupić za pomocą sześciuaplikacji na telefony komórkowe. I to jest kanał sprzedaży, który w zeszłymroku odnotował największy wzrost– wartość sprzedaży wzrosła prawie 52 proc. w porównaniu z rokiemubiegłym. Komórki „zainkasowały” ponad 45 mln zł.

Znacznie wzrosła też sprzedaż biletów w biletomatachmobilnych. Dziś w każdym pojeździe WTP jest takie urządzenie (w sumie prawie 2400); w minionym roku ok. 600 biletomatów zamontowały Tramwaje Warszawskie.Sprzedaż w automatach mobilnych wyniosła prawie 156 mln zł i była o blisko 28proc. większa niż w 2018 r.