Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sosnowiec przekroczył przesiadkowy półmetek

infotrans
21.10.2019 15:30

W Sosnowcu zostaną zbudowane (i rozbudowane) węzłyprzesiadkowe. Miasto już wybrało wykonawców, którzy zrealizują poszczególnezadania. Nie wszystko jednak co było pierwotnie zaplanowane uda się wykonać.

Inwestycja była podzielona na pięć części, z czego:

– część I – dotyczy węzła przesiadkowego w rejonieul. 3 Maja na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego,

– część II – węzeł przesiadkowy w rejonieskrzyżowania ul. Ostrogórskiej, Henryka Sienkiewicza, 1 Maja,

– część III – węzeł przesiadkowy w rejonie skrzyżowanaulic 3 Maja – Żeromskiego,

– część IV – węzeł przesiadkowy w okolicyskrzyżowania ul. Piłsudskiego, al. Mireckiego i ul. Starej,

– część V – węzeł przesiadkowy w rejonie skrzyżowaniaul. Piłsudskiego z ul. Sobieskiego.

Wykonawcy ikoszt poszczególnych węzłów

Miasto już wie kto wykona poszczególne zadania i ilebędą kosztować:

– część I – Eurovia Polska S.A. – wartośćzamówienia – 7449 000,00 PLN,

– część II – unieważniono postępowanie przetargowe zuwagi na zbyt wysokie ceny od wykonawców,

– część III – Silesia Invest Sp. z o.o. Sp. k. –wartość inwestycji – 3000 000,00 PLN,

– część IV – konsorcjum firm: AMBET Sp. z o.o. Sp. k.(lider) oraz PROKOM Construction Sp. z o.o. – 2 449 500,00 PLN,

– część V – unieważniono postępowanie przetargowe zuwagi na zbyt wysokie ceny od wykonawców.

Węzły, co do których znaleziono wykonawców powstaną wciągu 15 miesięcy od podpisania umów.

Węzeł 3 Maja –Piłsudskiego

Przywęźle w rejonie ul. 3 Maja i ul. Piłsudskiego przewidziane są następująceprace:

– przebudowaobiektu przejścia podziemnego,

– dobudowafragmentu ścieżki rowerowej od ul. Ludwika Mierosławskiego do ul. Kościelnej,

– dobudowafragmentu chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja/Piłsudzkiego,

– odtworzeniei urządzenie zieleni miejskiej na trasie przebudowywanych ciągów pieszych,

– zabudowawiaty przystankowej – na peronie autobusowym przy ul. Dęblińskiej,

– zabudowawiaty na rowery – w rejonie ul. Dęblińskiej,

– wprowadzeniestrefy ruchu – 30 km/h – wraz z oznakowaniem pionowym, poziomym oraz progamispowalniającymi, wyspowymi.

Węzeł3 Maja – Żeromskiego

Zkolei inwestycja dotycząca węzła 3 Maja – Żeromskiego obejmie:

– przebudowęobiektu przejścia podziemnego,

– zabudowętoalety publicznej od strony parku wraz z przyłączem do kanalizacji, sieci energetyczneji wodociągowej,

-zabudowę wiaty na rowery,

– prace przy fragmencie chodnika dookoła toaletypublicznej.

Węzeł – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego , al. Józefa Mireckiego i ul. Stara

Wprzypadku tego węzła przewidziany zakres prac to:

– przebudowaobiektu przejścia podziemnego,

– wykonaniefragmentu ścieżki rowerowej od strony ul. Starej i Mireckiego,

– przebudowaistniejących chodników i ciągów pieszych w obrębie przejścia,

– usunięcie fragmentu istniejącegochodnika przy schodach, wraz z wysianiem trawy.