SMS z MPK Poznań
Pilotażowo od 1 czerwca do końca lipca MPK Poznańinformowało pasażerów o utrudnieniach w komunikacji za pomocą SMS-ów. Systempomyślnie przeszedł testy, a do bazy jego użytkowników zarejestrowało się wtedy5500 osób, co dowiodło, że taka forma informowania jest potrzebna. Dlatego powiadamianieSMS-owe wchodzi na stałe jako następny kanał informowania o utrudnieniach wkursowaniu tramwajów i autobusów.
Usługa będzie bezpłatna, a powiadomienia będą dotyczyćwstrzymania komunikacji, które będą trwać dłużej niż godzinę.
Od 1 czerwca do końca lipca tego roku o każdym przypadku awariilub przerwy w ruchu MPK Poznań powiadamiało pasażerów wysyłając do nich SMS-y.Z tej możliwości skorzystało 5500 użytkowników co wykazało, że taki sposób powiadamianiadobrze spełnia swoje zadanie. Do podróżnych trafiło w tym czasie kilkanaścietysięcy wiadomości o wstrzymaniach komunikacji spowodowanych usterką sieci,złamaniem pantografu, wykolejeniem czy zderzeniem tramwajów.
Dzięki SMS-om pasażerowie mogli na bieżąco podjąć decyzję oskorzystaniu z innej drogi albo środka transportu, co dało im często istotne korzyści.
Dlatego zdecydowano o wprowadzeniu takiej usługi na stałe.
Żeby stać się użytkownikiem tego systemu wystarczy wysłać zeswojego telefonu wiadomość pod numer 4476 z hasłem MPK. W odpowiedzi nadejdzie wiadomość: ?MPK dodało twój numer do bazydanych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny?.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dlaużytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który trzeba ponieść to koszt pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny ztaryfą operatora.
– Zdecydowaliśmy sięna pilotaż tego systemu, bo wiemy jak wielką rolę dla sprawnej komunikacjispełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja ? mówi Wojciech Tulibacki,prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. ? Dzisiaj prawie każdy ma telefonkomórkowy i każdy wysyła i odbiera SMS-y bez względu na to czy znajduje się wdomu czy poza domem. Dzięki tej usłudze użytkownik systemu będzie mógł nagorąco zareagować na utrudnienia w komunikacji planując swoją podróż pomieście.
MPK Poznań korzysta z wielu kanałów komunikacji z pasażerami:tradycyjne media, strona internetowa, Facebook i inne portale społecznościowe,ale także konwencjonalne sposoby informowania za pośrednictwem komunikatów naprzystankach i w pojazdach. Dotyczy to zwłaszcza tych utrudnień w komunikacji,które są przewidywalne. Wysyłanie ostrzeżeńza pomocą SMS pozwoli natomiast dotrzeć z informacją o tych utrudnieniach,które są rezultatem zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czywypadki.